Jag är på mitt studenthem’s wifi, så tydligen är jag sårbar för några idioter som vrider upp volymen till 100 och öppnar Spotify om och om igen. Kan jag stoppa detta / ta reda på vem som fortsätter göra det? Det har hållit på hela natten, det är ganska irriterande.
Du kan stänga av appåtkomst i inställningarna.
Du kan också skaffa en resetrouter och konfigurera ditt eget wifi-nätverk.
Under Inställningar > Avancerade systeminställningar > Kontroll via mobilappar > Ställ in på Inaktivera
Hela natten? Det första steget är att koppla ur den så att du kan sova.
Jag trodde att du måste ha kontouppgifter för att kunna ställa in en telefon som en trådlös fjärrkontroll. Så om du har fjärrkontrollen i din ägo, och någon annan styr den, byt då dina Roku-uppgifter.
Slutligen, när du säger studenthem’s wifi, delar ni ett enda SSID och lösenord? Om ni gör det, är det en fruktansvärt dålig setup och säg till din byggnadsansvarige att fixa det så snart som möjligt. Under tiden, skaffa en VPN. Det kostar ungefär 20 kr/mån. Anslut sedan din telefon till VPN och tether din tv till din telefon.
Är den ansluten till ett offentligt wifi?
Att stänga av appåtkomst och enhetanslutning har inte hjälpt. Kan jag se vem som fortsätter göra det?
Nätverk förvirrar alltid mig, men är det möjligt att skapa din egen accesspunkt och ansluta TV:n via den?
Ja, skaffa en resetrouter, GLinet resetrouter kostar 300 eller mindre på Amazon. Den ansluter till din router’s wifi och du kan sedan konfigurera din Roku TV och alla dina enheter till dess lösenordsskyddade wifi.
Du behöver inte kontouppgifter. Alla på wifi kan ansluta utan att inloggning krävs.
Minst som standard
Eller installera en kamera. Jag skulle tro att det är en studentkamrat
Ah, okej. Jag kom inte ihåg det eftersom jag inte använder det så ofta.