Hur kan jag spela på Koreas server utan att lagga som fan (Jag är i USA)? Skulle en VPN hjälpa? Finns det några tricks utöver att flytta dit?
Ändra ljusets hastighet till att vara snabbare
VPN lägger bara till mer latens, dirigering av trafik genom en annan server. Förutom att ha den bästa internetuppkopplingen du kan får du inte mycket att göra. Eliminera latens på din sida genom att byta från wifi till Ethernet kanske. Det kommer inte att förändra mycket.
Några tidigare Reddit-trådar tar upp detta ämne, kanske hittar du något användbart där (en av dem handlar om port forwarding, vilket är lätt att ställa in och värt att prova):
https://www.reddit.com/r/broodwar/comments/lbv18i/what_downloadupload_speed_does_your_isp_give_you/
Syftar du på rankade matcher eller anpassade spel? Anpassade spel med koreanare kan kanske shieldbattery ge en förbättrad upplevelse. Den rankade matchningen är global, regionerna är egentligen inte servrar, så för att hantera lagg i nivåerna måste du kanske bara hoppas på att möta närmare motståndare.
(Det hjälper också att undvika att spela på wifi eftersom det kan orsaka paketförlust, direkta Ethernet-anslutningar är din vän.)
Det är ganska fantastiskt att det fungerar så bra med tanke på att Korea är så långt bort. Om du någonsin tar en tåg- eller bilresa från östkusten till västkusten i USA, börjar du verkligen uppskatta avståndet din signal färdas.
Hej, jag är från Rumänien i Europa och försökte spela på Koreas server, ingen chans, all ping är röd, men jag har 1000 Mbps internet, så vilken hastighet borde jag ha, dubbelt eller trippelt?
redigering: bortse från att min matte var dålig
Spela rankade matcher. Rankad matchmaking försöker matcha dig med spelare på ett sätt som minimerar lagg. Och det är en global ladder, så om det finns folk i Europa, kanske nordöstra Ryssland eller Asien mer generellt, som av någon anledning har en snabbare anslutning till dig… kommer ladder att placera dig i spel med dessa personer.
Påminner mig om Next Generation-avsnittet med Q: “Enkelt: ändra den gravitationella konstanten i universum”
Elektroners hastighet. Hastigheten som elektroner rör sig genom kopparledare är faktiskt mycket långsammare än ljusets hastighet genom vakuum.
När vi ändå pratar om att förändra grundläggande fysikkonstanter är det nog lättare att ändra netkod av broodwar. Det är nästan säkert möjligt att spela TR24 Low mellan USA och Korea med optimerad netkod och serverinfrastruktur.
Det här stämmer inte i Europa, eftersom du kan använda låglatens landbaserad routing genom kinesiska Internetleverantörer, vilket gör latensen mycket bättre till Korea med en kinesisk VPN.
Det beror på hur routing är.
Ljushastigheten är ungefär 3250 miles per sekund.
Nej, den är mer som 186 000 miles per sekund.
Det här handlar inte om ljusets hastighet, det handlar om packet-routing.
Dumhuvud. Jag gjorde en stor dummhet.