Hur kan jag få ut NY regionala sporter ur marknaden?

Jag flyttade från NY till NC och jag vill fortsätta titta på NY regionala sportnätverk. Jag har ett mesh-nätverk som är anslutet till NordVPN och just nu får jag Pittsburgh regionala kanaler. Jag kan inte verkar välja en specifik stad när jag väljer en konfigurationsfil för mesh-nätverket. Har någon någon aning om hur detta kan göras?

Använd en Amazon fire stick och se till att din adress fortfarande är inställd på NY, om du använder din telefon eller Apple TV, som har platsbehörigheter, kommer den att återställa till din nya plats

Du kan prenumerera på Sports Pack du vill ha utanför marknaden för regionala nätverk. du kommer bara inte att ha tillgång till de professionella lagens matcher. Tillgång till proffslagen kräver en prenumeration på de relevanta ligorna utanför marknaden.

Håll din faktureringsadress i NY och använd en Roku-enhet.

Försök att fråga i r/HomeNetworking. Jag är säker på att det beror på vilken klient du kör. VPN:en måste köras på din router. Du kan också använda hotspot på en Android-telefon, använda en VPN och platsförfalskare. Du kommer också att vara bättre att inte ändra din faktureringsadress från NY. Oh förresten, du kommer att få ny lokala kanaler genom detta.

Jag har tagit min Gemini från NY till NC på semester och kunde titta på mina NY regionala sporter. Jag tror att det mest har att göra med din faktureringsadress. Om du har ändrat din adress till din nya NC-adress kan du vara utanför luckan.

Jag ser att NordVPN:s webbplats har servrar i NYC och Buffalo men jag är inte bekant med din setup så jag är inte säker på hur man specificerar hur man kopplar till en specifik.

Och innan du får problem, en del av svaret är “inte lagligt,” så oavsett vilken teknisk lösning du hittar kan den, vid någon framtida tidpunkt månader eller år, sluta fungera när streamingföretag förbättrar sin förmåga att begränsa programmet till de områden där de har laglig rätt att dela det.

Tack. Finns det något sätt att komma runt det med Apple TV? Jag har några av dem så jag skulle hata att ersätta dem alla.

Det här är den mest enkla vägen och det behövs inget VPN eftersom Roku inte har platsbehörigheter.

Jag har gjort detta också och det fungerar bra, har någon tagit sig utomlands? Låt oss säga till Europa, skulle du kunna se dina lokala kanaler?

Inte säker på om Apple TV har det men du kan prova en VPN för att ändra din plats till NY

Allt jag försöker göra är att varna för att vilken lösning som helst som hittas idag inte nödvändigtvis kommer att fungera “för alltid.” Inget mer.

Jag tycker att det är viktigt att ha i åtanke när folk föreslår att betala för tjänster för att kringgå platsbegränsningar: det är inte “köp/ prenumerera på detta och det kommer alltid att fungera,” det är “gör det och det fungerar nu, men det finns inga garantier för hur många veckor/månader/år det kommer att fungera,” vilket (beroende på ens ekonomiska situation) är viktigt att veta när man bestämmer om det är värt att betala för det.

Eller, för att uttrycka det på ett annat sätt, oavsett om kostnaderna är ekonomiska eller i tid och ansträngning, handlar det om att se till att man har realistiska idéer om kostnad-nyttoanalysen.

Fungerar med android-enheter

Säger du att ändra VPN-platsen på en Nvidia Shield ger lokala från det området?

Det borde det göra eftersom det är Android-basera

Nej. Min faktura är LA och när VPN är inställd på Seattle får jag fortfarande bara LA-lokala.

Men jag har inte platsbehörigheter med den här enheten.

Kanske är det bara en Android-telefongrej