Hur kan jag få tillgång till ChatGPT från jobbdatorn?

Min jobbdator övervakas av företagets IT. Standardswebbläsaren är Microsoft Edge. Jag skulle behöva godkännande för att ladda ner annat, som Chrome eller andra webbläsare.

Finns det ett sätt jag kan komma åt ChatGPT i min webbläsare utan att IT-avdelningen får veta det?

Det skulle verkligen hjälpa mig med mitt arbete, särskilt sammanfattningar och innehållsskapande.

Jag tror att om jag går direkt till webbplatsen skulle de veta och kanske göra en stor grej av det.

Hej /u/LeftTurnRightAway, vänligen svara på den här kommentaren med det prompt du använde för att generera resultatet i det här inlägget. Tack!

^(Ignorera denna kommentar om ditt inlägg inte har något prompt.)

Vi har en offentlig Discord-server. Där finns en gratis ChatGPT-bot, Open Assistant-bot (öppen källkod), AI-bildgenerator, Perplexity AI-bot, :robot: GPT-4-bot (Nu med visuella funktioner (molnvision)!) och kanal för senaste prompts. Så varför inte gå med oss?

Prompt Hackathon och Giveaway :wrapped_gift:

PSA: För alla ChatGPT-relaterade problem, e-posta [email protected]

Jag är en bot och denna åtgärd utfördes automatiskt. Kontakta gärna moderatorerna för den här subreddit om du har några frågor eller funderingar.

Använder du din telefon?

Skapa din egen dator, hemma, gör arbetet på den och mejla sedan till dig själv. Annars kan ditt företag spåra allt du gör oavsett vilken webbläsare du använder.

Här är en IT-veteran med 20 år i branschen… Även om vi alltid har sagt att vi övervakar internetanvändning kan vi faktiskt logga den, men vi tittar sällan på den om inget problem rapporteras, för vi har bättre saker att göra. Min åsikt är att om det förbättrar ditt arbete så mycket, varför skulle de bry sig? Fan jag är en IT-direktör som uppmuntrar användning av generativ AI, till och med täcker kostnader, experimenterar med lokala modeller och presenterar bevis på koncept för ledningen för att integrera det för att göra jobbet enklare i hela organisationen. Om det inte finns andra alternativ, kolla VPN/proxy men om de bryr sig mycket om GPT-användning, bryr de sig också om VPN.

Vara inte otrogen mot företagspolicyn för att använda GPT, du kan bli sparkad.

Vissa företag är hårdhänta med att deras kod och data går till OpenAI-servrar.

Om du är riktigt motiverad bör du göra en kostnads-nyttoanalys på hur mycket tid det sparar dig. Skriv ett rapport till din chef och cc HR.

Det är byråkratiskt helvete, men det är inte värt att förlora din inkomst :-/

Än viktigare, om du avslöjar intern information kan du nog hamna i mycket mer trubbel än att bara använda chat GPT

Om du måste fråga, har du nog inte kunskap att använda ChatGPT säkert utan att avslöja information. Jag rekommenderar att göra jobbet på din egen dator, se till att inte inkludera identifierande information i dina prompts och mejla resultaten till dig själv, som nämnts tidigare i kommentarerna.
EDIT: stavning

Du skickar i princip företagets konfidentiella data till openAI om du gör detta. Jag rekommenderar det inte.

Om din IT-avdelning är värdig att kallas en IT-avdelning, kommer de att veta allt du gör på din jobbdator. På min arbetsplats har vi tagit till oss ChatGPT i en begränsad omfattning. Några av våra anställda har tillgång till det och vi har utvecklat en policy kring dess användning.

Finns det ett sätt jag kan få tillgång till ChatGPT i min webbläsare utan att IT-avdelningen får veta om det?

Inte om din IT-avdelning är kompetent.

Vilket berör de bryr sig är en annan sak, men de kan ta reda på det om de känner att de har skäl att leta.

om företaget redan har installerat spårningsprogram som Zscaler eller Crowdstrike Windows Sensor, då vet de allt du har besökt.
Bättre att arbeta på din egen personliga laptop,

Använd Vitalentum eller Bing AI

Om ditt företag har tagit ställning mot AI-genererat innehåll och bara vill ha mänskligt innehåll, måste du producera det själv, min vän.

IT-avdelning här. Jag använder det dagligen för att snabba på felsökningsprocessen. Vi uppmuntrar våra användare att göra detsamma, men med en enda förbehåll: Fatta inte in känslig data (namn, adresser, immateriell egendom) i dina prompts. Du får endast använda offentligt känd information i dina ChatGPT-prompts/avslutningsanrop.

Om din plats har en policy som förbjuder att använda egen ChatGPT eller liknande, använd det inte.

Du måste se upp med några saker:

1. Du skickar proprietär företagsinformation över internet till en tredje part. Beroende på din arbetsgivare kan det även finnas juridiska problem (som HIPAA)
  2. Det företaget är inte under NDA och kan läsa eller använda den datan för att förbättra sin modell, så igen kan det vara ett allvarligt problem beroende på din arbetsplats.
  3. Om du bara vill besöka webbplatsen, och den inte är förbjuden/blockerad av företaget, och du använder den för att ladda ner exempelbrev istället för att grammatiskt korrekturläsa eller rensa upp ditt arbete, kan du eventuellt komma undan med detta.

Min arbetsgivare (såvitt jag vet) blockerar det inte, men jag besöker det aldrig från jobbet. Jag har mitt eget konto och använder det regelbundet när jag måste brottas med C#-kodning efter att ha spenderat år i C, där C# gör en enkel uppgift i C frustrerande. För det använder jag bara min telefon och mejlar resultatet till mig på jobbet.

Det finns ingen app att installera. Det är helt browser-baserat.

Var smart med vad du gör, och riskera inte att bli avskedad.

Det rekommenderas starkt att du inte delar företagets interna dokument med AI. Om dessa dokument skulle ingå i ett dataset och användas utanför arbetet kan allvarliga konsekvenser, inklusive juridiska åtgärder, uppstå, särskilt om dokumenten innehåller känslig information. Medan AI-användning kan verka lockande för att underlätta ditt arbete är det avgörande att komma ihåg att du anställdes för att utföra specifika arbetsuppgifter. Om du inte kan fortsätta med det tilldelade arbetet bör du diskutera alternativa lösningar med dina överordnade innan du tar saken i egna händer. I min arbetsplats leder användning av AI eller maskininlärningsmodeller omedelbart till uppsägning. Som software engineer förväntades jag ha möjlighet att använda AI, men min chef klargjorde att det är strikt förbjudet. Vi förväntas arbeta flitigt, och våra insatser belönas, medan användning av AI leder till avsked. För de som undrar eller frågar “var jobbar du” är det ironiska att jag jobbar på Microsoft.

Använd det på telefonen och skicka sedan texten till datorn

Argh… som en cybersäkerhetsperson, bu :frowning:

Gör inte det, jag vet att det är frestande, jag är säker på att det kan hjälpa med jobbet. Men gör bara detta, om datan du matar in är antingen din egen eller om den är allmänt känd. Eller starta en diskussion i ditt företag om hur det skulle vara ok att använda AI.

Men använd inte bara slumpartade applikationer. Btw, detta är en generell sak, inte ens AI-relaterad

Har du frågat ledningen om detta vore bra? kanske andra också skulle kunna dra nytta av det, ärligt talat är det bättre att vara öppen, ärlig och transparent. Du skulle bli förvånad över hur lite vissa vet om saker du tror är allmänt känt.