Hur kan jag få tillgång till ChatGPT från arbetsdatorn?

Min arbetsdator övervakas av IT-avdelningen på företaget. Standardwebbläsaren är just nu Microsoft Edge. Jag skulle behöva godkännande för att ladda ner något annat, som Chrome eller andra webbläsare.

Finns det ett sätt att komma åt ChatGPT i min webbläsare utan att IT-avdelningen vet om det?

Det skulle verkligen hjälpa mig med mitt arbete, speciellt med sammanfattningar och innehållsskapande.

Jag tror att om jag går direkt till hemsidan, skulle de förstå att jag använder den och kanske göra en stor grej av det.

Hej /u/LeftTurnRightAway, svara gärna på den här kommentaren med den prompt du använde för att generera det här inlägget. Tack!

^(Ignorera detta om ditt inlägg inte har en prompt.)

Vi har en offentlig Discord-server. Det finns en gratis ChatGPT-bot, Open Assistant-bot (öppen källkod), AI-bildgenereringsbot, Perplexity AI-bot, :robot: GPT-4-bot (Nu med visuella funktioner!) och en kanal för de senaste promptarna.Varför inte gå med oss?

Prompt Hackathon och Giveaway :wrapped_gift:

PSA: För alla problem relaterade till ChatGPT, maila [email protected]

Jag är en bot, och detta utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderators av detta subreddit om du har några frågor eller bekymmer.

Skaffa din egen dator, hemma, gör jobbet på den och maila det till dig själv. Annars kan ditt företag spåra allt du gör oavsett vilken webbläsare du använder.

20 års IT-veteran här… Vi har alltid sagt att vi övervakar internetanvändning, men vi kan och loggar det, men tittar sällan på det om det inte är ett problem som tas upp för att ärligt talat har vi bättre saker att göra. Min tolkning är, om det gör dig så mycket bättre på ditt jobb, varför skulle de bry sig? Jag är en IT-direktör som uppmuntrar användningen av generativ AI, till och med tar kostnader, experimenterar med lokala modeller och presenterar koncept till ledningen om hur vi kan integrera det för att göra jobbet enklare i hela organisationen. Om det inte finns några andra alternativ, se VPN/proxy, men om de bryr sig nog om GPT-användning, bryr de sig förmodligen också om VPN-användning.

Våga inte bryta mot företagets policy för att använda GPT, du KAN bli avskedad.

Vissa företag är känsliga för deras kod och data som går till OpenAI-servrar.

Om du är VERKLIGEN motiverad, gör en kostnads-nyttoanalys för hur mycket tid det sparar dig. Skriv ett rapport till din chef och kopiera HR.

Det är byråkrati helvete, men det är värt att förlora din inkomst :-/

Ännu viktigare, om du avslöjar någon intern företagsinformation, kanske du hamnar i mycket mer problem för det än bara att använda chat GPT.

Om du måste fråga, har du nog inte kunskapen att använda ChatGPT säkert utan att avslöja information. Jag rekommenderar att göra jobbet på din egen dator, se till att inte inkludera någon identifierbar information i dina promptar och maila resultatet till dig själv, som nämnts på annat håll i kommentarerna.
EDIT: stavning