Jag tog bort appen från min telefon för att de sa att den var förbjuden men ändrade sig mindre än 24 timmar senare men la aldrig tillbaka den i App Store.
Ingen säger att det är hävt. Jag önskar att folk skulle undersöka saker innan de postar.
Det är inte hävt — det har fått en uppskjuten verkställighet.
Nåväl, förbudet är inte hävt. Det är förbjudet. Det du hänvisar till var en blackout. Blackouten varade mindre än 24 timmar.
Det är inte i App Store eftersom det är förbjudet för tillfället. USA kan fortfarande få tillgång för dem som inte tog bort det från sina telefoner, men slutligen kommer det bli oanvändbart eftersom det inte kan uppdateras (på grund av att det inte finns i App Store).
Om du redan har det, fungerar det, men om du inte har det kan du inte få tag på det från appbutikerna. Det finns en lösning för att få tillbaka det.
Nästan vad alla har sagt, det är tillbaka (om du redan har det) i 75 dagar och något om att slippa böter, men Apple och Google vill inte ta den risken genom att lägga till det igen i sina butiker.
Använd ett vpn och sök efter IP-adressen det ger dig
Exempel London, England
Hitta en adress i London på Google Maps och använd den med det postnummer du ser för den adressen
(Jag är inte helt säker om du behöver, men jag hittade också area code för ett telefonnummer och använde det)
Gå till appbutiken>profil>klicka på din profilikon>Land/region
Du kan ändra detta land/region till Storbritannien som jag gjorde
Du behöver inte lägga till en betalningsmetod, klicka bara på ingen
Ange sedan den adressinformation du hittade och när det är klart kan du ladda ner TikTok igen och återställa ditt land/region till USA
Redigering: Se till att ha flygplansläge på innan du söker efter TikTok i appbutiken, för ditt wifi kan avslöja dig och det kommer inte att visas.
Efter att du återställer ditt land till USA, är jag nyfiken på om det kommer fungera igen eller inte när de stänger ner det igen.
Första blackout-incidenten, att använda ett vpn och andra knep fungerade inte.
Det fanns flera inlägg som försökte hitta lösningar, men jag tror inte att någon av dem fungerade, eller hur?
Jag är fortfarande nyfiken på varför ett vpn inte fungerade.
https://apkpure.com/tiktok-musically-2024/com.zhiliaoapp.musically
Det finns en länk för att ladda ner det igen.
Jag kan säga att sedan återställningen kommer det antagligen inte finnas tillräckligt med människor för att besluta om att behålla appen.
Du kan fortfarande se TikTok på www.tiktok.com
Använd ett VPN och anslut till ett annat land utanför NA. Gå till apkmirror och ladda ner den senaste no dpi apk.
Efter blackout-incidenten. Två av mina sidor raderades och allt rapporteras eller tas bort. Jag raderade äntligen appen. Ärligt talat är det befriande att inte ha TikTok.