Jag är ganska säker på att jag vet svaret, jag tror inte att han fuskar men jag tycker definitivt att han gör reverse boosting. Det är så många bots han möter i Warzone, och när jag försöker få höga kills är jag helt utmattad. Han möter ibland svettare, men oftare än inte verkar hans motståndare så förvirrade.
Det kan vara VPN, kan vara reverse boosting som du sa, kan också vara att spela på vardagsmorgnar.
De är också skitbra.
Såg du honom spela i den senaste 1v1-turneringen med alla proffs? Han är duktig, bro. Hans spelsinne och reaktionstid är faktiskt sjuk. Om du ofta tittar på honom kommer du att inse ganska snabbt att han är en av de bästa spelarna i världen. Han överträffar bra spelare hela tiden.
Några anledningar till det. Eftersom jag tittar mycket på honom kan jag sammanfatta vad hans svar skulle vara på denna fråga — jag har hört det upprepas mycket.
Solos är den lättaste spellägen i termer av spelarens skicklighet.
Han spelar super aggressivt och pressar allt, så han dör mycket i dumma sätt, men tar betydligt mindre tid per strid än en mer försiktig spelare som kan ta sig tid att hitta bra position eller flankera. Hans strider är över väldigt snabbt, så han är fri att gå vidare till nästa engagement och har fler strider per spel än spelare som spelar mindre psycho än honom.
Han tränar hårt, så han kan köra 10-15 timmars streams där han bara queuear nonstop för att få 30-kills. Om du tränar på en spelstil mycket, blir du automatiskt bättre och mer effektiv i den stilen.
Han gör inte reverse boost. Han spelar ofta vid den bästa tidpunkten för gameplay, vilket är sent på natten eller tidigt på morgonen NA-tid. Anledningen till att detta är bäst är att färre spelare är online, och SBMM är mest avslappnat, vilket innebär att han kan möta fler spelare från den lägsta skicklighetsklassen. Dessutom spelar någon kl 3-5 på morgonen sannolikt inte sitt A-spel, förutsatt att de är vana vid den sömnrytmen. Så ja, han hamnar i några av de mest saftiga lobbyn, men spelar också hårda lobbyn ofta och dominerar dem också.
Och slutligen, han är bara en väldigt bra spelare. Långt ifrån den bästa i världen när det gäller skicklighet, men troligtvis bäst på det sättet att spela spelet. Kolla in streamen och se att ingen reverse boosting sker.
Hur många 2kd+ spelare tror du finns i det här spelet? Hur många av dem är utspridda i olika andra lobbyn? Det kan inte fylla hans lobbyn med personer av liknande kd eftersom det är så få av dem. Den största delen av personer i hans spel kommer att vara mycket under hans skicklighetsnivå, för ju närmare toppen du kommer, desto mindre omges du av lika bra spelare. Det är en siffraärende.
Tror att superpopulära streamers kanske hamnar i unika lobbyn. Jag håller med om att de flesta andra spelare är mycket dåliga utifrån hans färdigheter. Jag tycker inte heller att Metaphor fuskar. Jag tror inte att han använder VPNs.
Det finns några faktorer. Den ena, när du ser ett 30-bombs-spel, finns förmodligen ett dussin eller fler matcher där han inte fick något alls. Innehållsskapare kommer alltid att cherry-picka sina bästa spel, även när de är undantag och inte regel.
För det andra är Meta en otroligt aggressiv spelare. Han rör sig ständigt och spårar och jagar folk, medan genomsnittsspelaren bara tar fightar när de stöter på dem. Hans spelstil innebär att han har fler engagemang än genomsnittet, och därmed fler möjligheter till kills.
För det tredje drar han stor nytta av Jailbreaks. I en av hans senaste videos är han besviken, för han var på väg att slå sitt världsrekord, men kunde inte göra det eftersom en jailbreak inte inträffade. Så han behöver en hel del tur också.
För det fjärde, du märker att många av hans högkillingsspel inte är i solos, utan är han som solo i trios eller kvartetter. Detta är bättre om du jagar höga killräkningar, eftersom varje kill i solos är ett squad wipe. Men när du spelar i squads kan du döda samma personer flera gånger, för de kan komma tillbaka så länge de har en squadmedlem kvar med cash. Ibland kan man se att Meta aktivt UNDANT wiping av en squad direkt, för han vet att om han bara dödar 3 av 4 kan den fjärde köpa tillbaka sina kompisar och ge Meta chansen att farma dem igen och igen.
För det femte, för att lägga till ovanstående, finns det MYCKET fler möjligheter att komma tillbaka från att bli dödad i WZ2 än i WZ1. Redeploy tokens, gulag-tokens, flare guns, portabla och statiska buy stations. Så lobbyn dör inte lika snabbt och ger killfarmen möjligheter som Meta att wipe samma personer flera gånger, även i Solos.
Och slutligen, han är bara riktigt, RIKTIGT bra på spelet.
Seriöst, titta på några av videorna därute. Titta på dem, och när du hittar en tveksam plats, sakta ner videon. Om du verkligen gör det och håller ett öppet sinne ser du att det inte råder tvivlan att han fuskar. Är han bra? Åh ja! Men att han fuskar också… mhm, absolut.
Hans fans som kommer hit och hävdar att det bara är tiden han lagt ner är helt sjukt. Ni clownar förstår inte att han inte spelar med spelare på sin egen nivå. Jag använder själv VPN och svettas inte. Jag vill bara ha kul ibland, istället för att köra hardcore. Och det är poängen. Den här feta förloraren skulle inte spela som han gör om han visste att hans motståndare är på hans nivå. Jag tittar också ibland på honom men ni är helt blinda eller bara löjligt dumma. Jag spelar runt crimson rank och folk där spelar redan sjukt bra. Givet att denna kille ska ligga någonstans i rank 1 — när du ser hur hans motståndare spelar är det tydligt. Dessa personer är långt från högt KD. Ibland blir han besegrad av någon som också rör sig mycket och skjuter bra. Och det är den punkten där “AIM ASSIST ÄR BROKEN”-skiten börjar flyga.
Jag har spelat mot och med streamers. Sanningen är att de spelar så många timmar varje vecka för att lära sig varje nyans av spelet och de är helt enkelt nivåskillnad. Streamers jag har stött på som spelar WZ: Doozy, Booya, Twitty, FutureHasGame, yeet, bbreadman, lulla, lightsfire, zepti, soka otter, pieman, unrational, och jag är säker på fler. Grejen är, när du börjar möta dem kan du känna igen dem bara på hur de rör sig. Det är, bokstavligen, annorlunda.
JoeWo pratar faktiskt om detta i streamen häromkvällen. De spelar hela tiden och får kanske en eller två “bangers” per dag. De tjänar mest pengar på YouTube/TikTok, så vitt jag förstår.
Kolla KD:n på hans lobbys i wz 1 och bestäm själv
https://cod.tracker.gg/warzone/profile/atvi/metaphor%237891200/matches
Är du verkligen frågande varför någon som lägger ner 16 timmar om dagen är bra på något? Han finslipar ett hantverk, lägger ner tiden, ger inte upp när spelen går dåligt.
Bro, om du queuear solo (vilket påstår att det är den mest “smockiga” poolen av spelare) i 12 timmar per dag, får du lobbyn liknande Metaphor. Skillnaden mellan de flesta spelare och såna som honom är 1) tiden du lägger ner på spelet och 2) förmågan att känna igen och utnyttja dåliga lobbys. Det är anledningen till att de inte släpper världsrekord varje dag. Med SBMM-bot-lobbies är de inte exakta, ens för streamers.
Streamers som Metaphor lägger otaliga timmar på dessa spel VARJE DAG. De är helt enkelt otroligt bra.
En riktigt bra spelare får andra spelare att vissa kan tyckas vara “svettiga” se genomsnittliga. Det är bara så.
Visst kan du få enklare lobbys med VPN (även om det inte alltid fungerar och verkar mer slumpmässigt än konsekvent) men även i en skicklig lobby skulle han vara en av de bästa spelarna.
Jag vet inte vem Metaphor är men om han är bra då är ditt svar besvarat. Det är som att titta på en NBA-spelare spela mot high school-elev och fråga hur han gör så många poäng. Folk måste inse att det finns högre skickliga spelare och acceptera det.
Cirka 50 % av hans möten var spelare som inte ens försökte skjuta tillbaka. Han nämnde att han var i en stormtrooper-lobby. Antingen är SBMM helt trasigt, eller så använder han VPN/spelar i en kursad lobby. Videon talar för sig själv.
Kolla bara på killen, det finns en anledning till att han inte visar ansiktskameran. Han ser ut som Cartman i Warcraft-avsnittet, han spelar hela sitt liv. Visst är han duktig. Men till vilket pris.
Jag är aldrig snabbt att anklaga streamers för att fuska, men den här Metaphor-klippen kan vara en av de mest misstänksamma jag någonsin sett…
Man, streamers har alltid fått enkla lobbys, tro mig, det är bättre att inte försöka lista ut hur de gör det, för svaret är att de på något sätt får enklare lobbys och alla de spelar mot är bots.
Jag sa det i en Teep-stream att alla han möter är urusla. Bokstavligen springer mot honom men skjuter inte ens. De kan lika gärna ha ställt sig i rätt position för hans kills.
Jag blev omedelbart bannad. De gör allt de kan för att utnyttja och så fort du säger något blir du bannad så du inte ska vara visselblåsare. Böj dig för streamers och smeta ner deras spelstil, annars blir du bannad. Streamers är bara giftiga. Bästa är att bara undvika att titta på dem.
Har äkta skicklighet, jag stötte på honom i en 10v10-match på MP för några veckor sedan, fick honom att backa ut, vilket var ganska kul. Han är en fullständig idiot om du någonsin ser hans streams.