Hur bra internetuppkoppling krävs för att spela detta spel?

Jag kom nyligen tillbaka till spelet och ville spela på jobbet, eftersom jag är dödstrött. Jag använder företags-WiFi. Jag kan inte logga in eftersom det alltid står “kontrollera WiFi-anslutning”. Seriöst, YouTube fungerar alldeles utmärkt på detta WiFi. Är det något med spelet? Det fungerar bra hemma.

(Anhäng)

När det gäller anslutningskvalitet är detta spel otroligt förlåtande. Det är utmärkt på det sättet.

Det här låter mer som ett problem att kommunikationen blockeras av er företags-IT.

Kanske har det att göra med er IT? De kan se vilka webbplatser anställda besöker och kan blockera eller sakta ner dessa webbplatser/anslutningar.

Gör inte personliga saker på din personliga enhet när du är ansluten till företags-Wi-Fi.

Din IT har loggar på allt, särskilt på begränsade “offentliga” nätverk.

Om du kan använda ditt mobila data, gör det.

Jag har haft många problem de senaste veckorna med att min anslutning tappar. Kommunikationsfel, att koppla bort när jag försöker hämta belöningar, etc.

Det är mest när jag spelar utanför WiFi, så jag vet inte om min Verizon-mottagning plötsligt blivit sämre, men jag verkar inte ha problemet med andra appar.

När jag sett det här ibland tidigare har en omstart av telefonen ofta, om inte alltid, löst det direkt.

Det låter dumt kanske, jag förstår det … men prova det … det kostar ingenting och du kan vara igång och spela väldigt snart!

Riktigt dåligt. Spelade i Dominikanska Republiken, ungefär 100 personer på hotellet delade på en enda modem-anslutning. Det var dåligt, stora fördröjningar, men det fungerade fortfarande.

WiFi som alla andra internetanslutningar i stora företag är bakom brandväggar och proxyservrar. Du kommer inte åt något de inte tillåter.

Ofta är jag i områden med mycket liten internetuppkoppling. Ingenting fungerar - varken Reddit, FB eller mina andra spel.

MPQ är nästan garanterat att (långsamt) ladda och sedan fungera som vanligt.

Fungerar det också för appar på privat telefon?

Det är därför jag använder en VPN på varje uppkoppling som inte är min hem-WiFi eller mobilnät.

Bakgrundsappar som använder din bandbredd, kanske?

Ja. Paket finns fortfarande adresserade till vissa servrar som ditt företag kan begränsa efter eget beslut. Använd ditt mobila data och övervaka hur mycket data du använder en dag, och utifrån det kan du avgöra om du behöver öka din dataplan eller spela mindre.

Eller, skaffa en VPN-app på din telefon. Det kan hjälpa, åtminstone ett tag.

Jag hade inte tänkt på det, men tyvärr tror jag inte att det är så. Jag är mycket konsekvent med att stänga appar när jag inte använder dem, så jag har bara 2 eller 3 öppna åt gången. Jag kollade precis vilken app som körs i bakgrunden och bara en var aktiv.

Jag är ärligt talat halvt misstänksam mot att jag bara blir avstängd av Verizon på min “Oändliga Data”-plan.

Åh, tack. Man lär sig något nytt varje dag :slight_smile:

Jag litar på att och jag kan inte säga att det inte är problemet med OP, men jag misstänker att det är någon annan fråga – om han blir avstängd är det nästan 100% från andra appar. Min Tracfone för resor har 2GB per år och i juni använde jag data i mer än en vecka för att spela full PVP/PVE och även en Boss-händelse och det verkar som att det totala användandet för MPQ under mina stats är 100MB.

Liknande i augusti för en 7-dagars period men ingen Boss-händelse.

MPQ använder / behöver väldigt lite bandbredd.

Flera har nämnt den långsamma laddningstiden med den senaste uppdateringen – jag håller med om att det tar 50%+ längre.

Förutom i början av Boss-händelsen när alla hade problem även på WiFi, har jag inte märkt av några större problem under daglig spelning, men 1-2 gånger om dagen kan jag fortfarande få den där irriterande fördröjningen på 30+ sekunder för nya belöningar och kanske en gång dagligen en Kommunikationslänk (har fått det tidigare). Jag är inte säker på varför du har så många problem, men det kan vara värt att kontakta utvecklarna och fråga om de kan titta på ditt konto. Jag vet inte om de har data-/felsökningmeddelanden på deras sida som kan hjälpa att hitta en bugg.

Om du tittar på YouTube/Netflix, kommer det enkelt att äta upp 2GB per dag.

2GB per år? Per månad antar jag?

Ja, det är en tanke.

Visst, men det är ett problem med andra appar, och det verkar som du skulle se fler kvalitetproblem där också.

Om du frågar om min tjänst och inte hans, började min Tracfone med 1,5GB för ett års tillgång för mindre än 50 dollar (1500 meddelanden /1500 minuter /1500MB data) med ungefär samma möjlighet att förlänga tjänsten med 365 dagar årligen. Under de 7-8 år jag har haft telefonen har jag aldrig använt mer än 0,5GB data på ett år. 4-5 dollar per månad är mycket mer än jag behöver för mobiltelefon, men jag är mycket gammal i förhållande till den troliga åldersgruppen i detta forum, så jag inser att det inte är användbart annat än för att visa hur lite bandbredd MPQ specifikt behöver.