Hur blir jag av med denna tysta kommandoprompt som dyker upp varje gång datorn startar? Jag har redan avinstallerat den programvara den söker efter.
Hej u/soulded, tack för att du postar till r/WindowsHelp! Oroa dig inte, ditt inlägg har inte tagits bort. För att vi bättre ska kunna hjälpa dig, försök att inkludera så mycket av följande information som möjligt! Inlägg med otillräckliga detaljer kan komma att tas bort efter moderatorns bedömning.
- Modell av din dator - Till exempel: “HP Spectre X360 14-EA0023DX”
- Dina Windows- och enhetsspecifikationer - Du hittar dem genom att gå till Inställningar > “System” > “Om”
- Vilka felsökningssteg du har genomfört - Även små saker du försökt (som att starta om) kan hjälpa oss att hitta en bättre lösning!
- Eventuella felmeddelanden du har fått - De långa felkoderna är inte gobbledygook för oss!
- Skärmbilder eller loggar av problemet - Du kan ladda upp skärmbilder eller annan användbar information i ditt inlägg eller kommentar, och använda Pastebin för text (som loggar). Du kan lära dig hur man tar skärmbilder här.
Alla inlägg måste vara hjälp/upport-relaterade. Om allt fungerar utan problem, är detta förmodligen inte subredditen för dig, så du bör också posta i en diskussionsfokuserad subreddit som /r/Windows.
Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller bekymmer.
Det finns många sätt som Windows startar program vid uppstart,
prova först i Task Manager, Startup-fliken
eller i Inställningar - Appar - Uppstart
och inaktivera den posten.
(Det kan också finnas på andra ställen som Schemalagda uppgifter eller Tjänster)