Jag gjorde en ny installation av Windows 10 igår kväll, och jag var tvungen att avinstallera VPN:en 3 gånger, och nu är den igen på min programlista. Det ser ut som ett virus för mig. Har du någon idé?
Uppdatering:
Jag pratade med supporten och fick detta löjliga svar:
Det är inte ett virus, det är en del av huvudprogramvaran från Bitdefender och ett av våra moduler. Om du avinstallerar det kommer det att installeras tillbaka vid nästa uppdatering eftersom uppdateringar håller hela din applikation uppdaterad. VPN:en gör inget förrän du manuellt ansluter den eller ställer in den att ansluta manuellt.
Men det gör precis vad ett virus skulle göra. Du försöker ta bort det, och det kommer tillbaka. Jag har betalat för den tjänst jag behöver, och jag kan välja att ta bort oönskade komponenter från den. Och ni låtsades tillåta det och sa “permanent borttagning” när jag avinstallerade er VPN. En stund senare är den tillbaka. Är er “permanent” annorlunda än vår?
Det handlar inte om huruvida den gör något. Det är en oönskad mjukvara, och jag borde kunna ta bort den. Hur kan detta vara ett bra säkerhetsprogram när det är ett adware i sig?
samma problem, de tvingar på folk
jag vill ha ett antivirus som folk installerar och glömmer. det borde köras tyst i bakgrunden, ingen avisering, ingen störning
Jag antar att notifikationerna stör dig. Du kan stänga av dem via VPN-inställningarna, inte skyddsprogrammet.
- Avinstallera Bitdefender
- Ta bort enheten från centralen
- Har du någon annan enhet med Bitdefender på samma konto?
- Om ja, gör samma för den
- Installera BD på varje enhet och avinstallera VPN:n en sista gång.
- Dyker båda enheterna upp i centralen?
- Om ja, då är du klar med VPN:n.
- Om inte, kontrollera att MAC-adressen i centralen är korrekt på enheten
uppdaterat med BitDefenders svar.
Jaha, om det kommer tillbaka, så tänk på vad jag nämnde ovan. Jag hade en situation för ett tag sedan på två av mina datorer där de bytte plats i centralen på grund av några virtuella maskiner jag hade som kördes på varje av dem. De fixade det nyligen och jag var tvungen att ta bort enheterna i centralen och installera om Bitdefender + avinstallera VPN:n igen.
Är den VPN- avinstallationssidan en webbplatslänk du kan dela? Jag vill ha den också. Jag återgår till min föregående VPN-tjänst och kommer inte att använda BD VPN, så jag vill inte att den laddar. Jag har avinstallerat den på normalt sätt, men jag undrar om den kommer att dyka upp igen av egen kraft som folk har noterat?
Tack.
Jag inaktiverade VPN i taskhanteraren. På fliken “STATUS”, högerklicka på “Bitdefender VPN App”, klicka på “Inaktivera”. Detta bör hindra den från att starta upp i första hand.
Jag kontaktade precis support och de gav mig ett avinstallationsverktyg. Jag följde det och installerade om BD från BDCentral.
Nu verkar problemet vara borta, men jag tror att när jag klickade på VPN-ikonen i BD så kommer den tillbaka. Jag klickade på den en gång innan jag försökte reparera och det var nog det som gjorde att den fortsatte komma tillbaka.
Du hamnade nog hos en av idioterna på första nivån :)).
Gör som jag sa tidigare: ta bort enheten i central.bitdefender.com och gör en byte av konto på enheten.
Den installeras inte om på mina datorer.
Tyvärr fungerade det inte, det gavs i chatten och jag sparade det inte, mitt misstag.
Jag tror inte det finns någon dedikerad VPN-avinstallerare. Det är bara Uninstall Bitdefender