Honorlock och VPN

Hur spårar Honorlock egentligen våra sekundära enheter? Kan jag teoretiskt sett bara använda en VPN eller data och bli friad? Har någon försökt detta?

Ja, många har testat olika saker. Honorlock är ett inte ett nytt system och utvecklas hela tiden för att komma runt fuskare.

Kortfattat; en VPN gör ingenting

1. Om du vill fuska med Honorlock, använd den tiden istället till att plugga. Tester är ofta så snabba att fuska genom att googla är mycket ineffektivt, så du gör ingen tjänst åt dig själv.

2. Om du vill skydda dig mot spionprogrammet Honorlock, gör lite research (patent, öppna metoder, etc). Det är skrämmande hur mycket de kan se in i ditt system och hur lite UC eller de berättar för dig om det. Jag rekommenderar att du använder dualboot Linux, sparar ingen personlig data på det (ingen Google-konton heller) och använder det för att ta tentamen. Det är det bästa sättet jag vet som inte bryter några UC eller Honorlock-regler.

Honorlock har en patentansökan för detta. Det är en honeypot med IP-matchning. Om din dator är ansluten till wifi och din telefon till mobilnät kan de inte matcha IP-adressen under tentamen. Dessutom, om du håller dig till webbplatser du känner (Quizlet), hamnar du inte i deras honeypot från början.

https://www.reddit.com/r/uCinci/comments/hpqxdi/honorlock_help/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=iossmf

Detta inlägg har en ganska bra kommentar som förklarar det.

Edit - en VPN kan teoretiskt fungera, men du kan inte googla exakt den fråga som ditt prov ställer. Det är så de kommer att fånga dig. Du bör hitta ett annat sätt att få fram svaren du vill ha utan att vara direkt för att vara säkrast.