Jag hoppas att jag inte låter löjlig när jag gör detta inlägg.
Jag och mina onlinevänner (som är från olika delar av vårt land) lider av hög ping, vilket förstör upplevelsen. I genomsnitt har vi över 130 ping. Men oftast blir det ännu värre.
Att tänka på att spela efter kl. 20 är nästan ett löjligt beslut eftersom pinget då blir ännu högre (över 140)
Valorant är ett fantastiskt F2P-spel. Och många indier brukar spela F2P-spel. Men detta problem förstör spelets tilltal.
Nordindier skulle få över 100 och Sydindier under 50 med den nuvarande servern. Även om jag är från södra Indien, pga dålig routing i min ISP.. får jag hög ping över 90 ms… och därför började jag använda Turbo VPN (Indisk plats). Jag får ping runt 60-75. Så jag rekommenderar er att prova Turbo VPN och se om ni får lägre ping…
ps: Jag har bekräftat med kundsupport att användning av VPN inte leder till banning…
ps: Du kan prova andra VPN, men med VPN-platser i södra Indien… (Turbo VPN är Bangalore)…
Det finns ingen indisk server just nu, därför. Antingen spelar man med den pingen eller så väntar man på att de ska lägga till servrar, antar jag.
Jag håller med. Även om mitt genomsnittliga ping är 100, är det fortfarande ganska högt!