Hjälp! Kunde inte koppla till crunchyroll

De senaste dagarna har jag försökt titta på AOT, men jag får hela tiden det dumma meddelandet “kunde inte koppla”. Jag har försökt att uppgradera mitt abonnemang, avinstallera och installera om, ändra e-post, koppla bort och ansluta till WiFi. Men ingenting fungerar. Jag har även testat att titta på andra anime och jag får fortfarande samma problem. Finns det någon som har en lösning??

korrumperade cache-filer i crunchyroll-appen eller din webbläsare är en vanlig orsak till fel, att rensa appens cache eller webbläsarens cookies är en enkel lösning.

streamingplattformar är beroende av en stabil internetanslutning. även om din internetuppkoppling verkar fin för allmän surfning, små avbrott eller inkonsekvenser (särskilt på wifi) kan orsaka problem med streaming.

om du inte har testat specifikt crunchyroll på en annan enhet (t.ex. telefon, surfplatta eller datorwebbläsare), gör detta för att bekräfta om problemet är enhetsrelaterat. att testa på ett helt annat nätverk (som en väns eller ett offentligt wifi) kan också avgöra om din ISP orsakar problemet.

Är din crunchyroll uppdaterad? (senaste uppdateringen)

Du nämnde inte att använda VPN, men vissa regioner har problem med anslutning eller innehållsbegränsningar. tillfälligt använd en VPN för att ansluta till en region där crunchyroll fungerar utan problem.

Om du använder en webbläsare, inaktivera annonsblockerare eller andra tillägg som kan störa Crunchyrolls laddningsprocess.

Om inget hjälper, låt mig veta om potentiella DNS-inställningar.

Jag har samma problem (försöker titta på ALL OUT!) och många andra har samma problem. Några har berättat för mig att det kan ha att göra med deras licenser :woman_shrugging:.

Är det någon som kan bekräfta om användning av VPN fungerar?