Jag är för närvarande inställd med ATT Fiber stadsinternet. Jag loggade in på ATT-gateway och aktiverade Brandvägg > IP Passthrough inställning till PÅ. Noterat under Hemnätverk > Subnät & DHCP > Offentligt Subnätläge och tillåt inkommande trafik är avstängt. Innan jag aktiverade dessa, är jag inte säker på varför jag behöver ange för Public Gateway Address, Public Subnet Mask, DHCPv4 Start/End Address.
Jag har en Flint GL-AX1800 som Wireguard-server (en CAT5-kabel kopplad WAN-port till ATT Gateway LAN-port). Jag aktiverade DDNS och konfigurerade servern som följer för klient .cnf-filen.
[Interface]
Address = 10.0.0.2/24
PrivateKey = <raderad_privatekey>
DNS = 64.6.64.6
MTU = 1420
[Peer]
AllowedIPs = 0.0.0.0/0, ::/0
Endpoint = avb4b47.glddns.com:51820
PersistentKeepalive = 25
PublicKey = <raderad_publickey>
Jag har Wireguard startad på servern, anslutit till klient AX-1800-routern, lagt till konfigurationsfilen som klient och försökt starta klienten. Här är loggen:
Tue Feb 4 22:39:12 2025 daemon.notice netifd: Gränssnitt ‘wgclient’ håller på att ställas in nu
Tue Feb 4 22:40:56 2025 user.notice wireguard-debug: ANVÄNDARE=root ifname=wgclient ACTION=REKEY-GIVEUP SHLVL=2 HOME=/ HOTPLUG_TYPE=wireguard LOGNAME=root DEVICENAME= TERM=linux SUBSYSTEM=wireguard PATH=/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin PWD=/
Tue Feb 4 22:40:57 2025 daemon.notice netifd: Gränssnitt ‘wgclient’ är nu nere
Tue Feb 4 22:40:57 2025 daemon.notice netifd: Gränssnitt ‘wgclient’ håller på att ställas in nu
Tue Feb 4 22:40:57 2025 user.notice firewall: Laddar om brandväggen p.g.a. ifdown av wgclient ()
Jag är verkligen osäker på vad jag gör fel eller hur jag ska åtgärda detta… all hjälp är sooo mycket uppskattad.