[Hjälp] - fel vid inkommande anslutningar

Snabb bakgrund: har använt utorrent i flera år, har aldrig haft så allvarliga problem som detta. Använde samma dator länge, och fram till för en vecka sedan fungerade den utmärkt.

Det konstiga är att samma dator, samma router, samma trådbundna anslutning, men jag flyttade datorn till andra sidan rummet p.g.a. en ombyggnad.

Sedan dess har jag inte kunnat använda utorrent. Det finns en liten triangel som säger att inga inkommande anslutningar finns.

Jag har googlat intensivt. Försökt skapa ett undantag och tillåta i brandväggen, avinstallerat/installerat om, VPN på olika platser, testat olika inställningar som rekommenderats online. Port forwarding, med mera. Jag testade även en annan klient (qbitorrent) och den kopplade inte heller.

Jag kan inte förklara varför flytten av min dator 3 meter skulle förändra något, men jag lovar att det gjorde det.

Har någon en idé om hur jag kan lösa felet med inkommande anslutningar?

Har du försökt med en annan dator?

Om du har en Android-telefon, prova att installera uTorrent och se om det fungerar. Har du testat olika torrentfiler och trackers? Men ja, detta är en riktig huvudbry. En VPN skulle kunna lösa problem med ISP-blokeringar. Att öppna portar och vitlista i din brandvägg bör också lösa det mesta. Har du testat att skapa en hotspot via din telefon som test? Vi måste isolera problemet: är det din ISP, din router, tracker, torrentprogrammet, torrentfilen, datorn eller operativsystemet (antivirus osv)? Tyvärr tror jag inte att det är ett problem med uTorrent om du testat andra program.

Haha, jag älskar dessa riktigt konstiga problem.

Har du testat att koppla kabeln mellan routern och systemet i alla routerportar?

Det kanske bara är otur, så flytta tillbaka systemet till den gamla platsen och se om det fungerar… det är ett skämt, men prova ändå, bara för att vara säker.

Det andra stora att göra är att prova en legitim torrent, som ett Linux-distribitionsprogram, utan att VPN är aktiv.

VPN-problem är de mest sannolika, och du måste utesluta det först.

Jag har ingen annan dator, bara den i huset.

Om du har en Android-telefon. Prova att installera uTorrent och se om det fungerar.

Provat det, inga nedladdningar där. Filändringar som fastnat.

Har du testat olika torrentfiler och trackers?

Ja, jag tog en torrentfil med tiotusentals seeders, inget lycka. Och jag lade till olika trackers.

Men ja, detta är ett huvudbry. En VPN skulle kunna lösa ISP-blockeringar.

VPN ändrade inget utslag

Att öppna portar och vitlista i brandväggen borde fixa allt annat.

Provat port forwarding och vitlistning både för appen och in/ut-operationer.

Har du försökt skapa en hotspot med din telefon för testning?

Det har jag inte testat ännu, men det ska jag göra ikväll när jag är hemma.

Vi måste isolera problemet: är det din ISP, din router, tracker, torrentprogrammet, torrentfilen, datorn eller operativsystemet (antivirus osv). Tyvärr tror jag inte att det är ett problem med uTorrent om du har testat andra program.

Ja, jag är fast. Därför jag gick hit eftersom Google bara var så hjälpsamt, och jag hoppades på att riktiga personer kanske hade fler idéer. Tack för förslagen.

Prova hotspot-idén. Eller stäng av WiFi och försök med Android-klienten igen. Jag tror att det är din ISP. Men jag är inte säker eftersom VPN borde ha löst eventuella ISP-frågor. Ärligt talat, jag är förvirrad.

Jag provade att stänga av WiFi en gång också. Hotspot är vad jag behöver prova ikväll när jag kommer hem.

Det låter som att din ISP blockerar anslutningen.