Hjälp att sätta upp Mullvad på TP-Link-router

LÖST! KOLLA FÖRSTA KOMMENTAREN

Hej! Jag vill lägga till Mullvad på min TP-Link-router så att jag kan använda den över hela mitt hemnätverk.

Modellen är TP-Link Router AX5400 (Archer AX73) med den senaste firmware. Jag har sökt i subreddit, TP-Links artiklar och Mullvads OpenVPN-konfiguration, men den vill fortfarande inte ansluta.

Vad jag gör just nu:

1. Öppnar VPN-klientinställningar direkt på min router
  2. Lägger till Mullvad via OpenVPN-protokoll, använder mitt kontonummer som användarnamn, “m” som lösenord och laddar upp .ovpn-filen som genererades på Mullvads hemsida.
  3. Trycker på Spara, routern accepterar alla dessa inställningar.

Men när jag försöker aktivera VPN-klienten fastnar den på “Ansluter…”. Några tips? Tack på förhand.

Jag lyckades få det att fungera! Jag lämnar detta inlägg så att det kan hjälpa någon annan i min situation.

Problemet var att jag använde en Windows-inriktad konfiguration som delade upp konfigurationen i 3 filer: en textfil, ett certifikat och själva .OVPN-filen.

Tydligen förväntar sig routern en “enad OVPN-konfigurationsfil”, som bara rullar ihop dessa 3 filer i en enda fil.

Så jag gick tillbaka till Mullvads hemsida, skapade en Android-konfigurationsfil (eftersom de är enad som standard) och använde den för att konfigurera VPN på min router. Funkar som en dröm!

Det är svårt att säga på det här sättet, har du någon form av systemlogg i routermenyerna?
När du tar samma konfiguration till en av dina maskiner, ansluter den och fungerar med din ISP?

OP är borta men deras arv består! Tack för denna instruktion, sparade mig mycket tid. Jag använde Android-filen och använde kontonummer och en bokstav för lösenord.

Även om det står (valfritt) så kopplade inte min router förrän den hade båda.

Vill inte riktigt fungera för mig. Jag följde stegen som beskrivs här men Deco-appen fastnar i ‘ansluten’-läge. Jag laddade ner den enade filen, men den sparades som ovpn.txt-fil som jag sedan döpte om utan txt-ändelsen. Använde mitt kontonummer som användarnamn och m som lösenord. Vill inte fungera :sob:

Tack för att du finns

hur mycket påverkar detta hastigheten

Sen till festen här - tack för att du postade detta. iOS-filen fungerade inte för mig, och jag var tvungen att använda Android-versionen för någon annan som hittar detta i framtiden.

Tack SÅ MYCKET! du förvandlade ett 3-timmars forskningsjobb till 5 minuter. <3

Tack!!

Jag fick detta via Google - och jag gjorde som du sa. Men jag behövde inte starta om min AX3000, den gick bara till ansluten.

Du är en LEGEND!

Tack så mycket för informationen! Det fungerar!

Fullständigt geni!!! Jag höll på att tuppa av av frustration. Tack

Jag måste instämma, tack så mycket, vackra främling!

Jag måste instämma, tack så mycket, vacker främling!

Hej, i mitt fall och xe75 pro behövde jag skriva in kontonumret i lösenordsfältet, jag höll på att få samma problem genom att exportera ovpn-filen och upptäckte att det var nödvändigt att lägga till kontonummer i lösenordsfältet (valfritt). Anslutningen är dock superlångsam!

Tack så mycket! Kontonumret i lösenordsfältet lyckades lösa det.