Jag har använt NordVPN utan problem i flera år men har nyligen upptäckt att det inte längre fungerar i mitt hemland Azerbajdzjan. Jag har försökt med teknisk supportlösningar (använde olika protokoll, maskerade servrar, uppdaterade DNS på OS-nivå, etc.) men inget verkar fungera, och till slut börjar teknisk support bara erbjuda samma lösningar som jag redan har testat.
Finns det något hopp eller borde jag börja leta efter en annan leverantör?
Att koppla upp sig på ett begränsat nätverk kan bli knepigt, men jag skulle föreslå att prova olika typer av DNS-adresser som 1.1.1.1 och 1.0.0.1, samt 103.86.96.100 och 103.86.99.100. Dubbel VPN-servrar eller manuell OpenVPN-uppsättning kan också hjälpa. Du kan kolla några fler tips i den här tråden.
Hej, ditt inlägg togs automatiskt bort eftersom ditt konto inte uppfyller våra karma-krav. Konton måste ha minst 100 sammanlagd karma för att kunna posta i denna subredkit. Denna regel syftar till att förbättra kvaliteten på inläggen och minska missbruk från trollkonton.
Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Kontakta gärna moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller funderingar.