Min fru och jag spelar tillsammans. Hon är bra, men jag är bättre (hon är faktiskt bättre på WZ än jag eftersom hon spelar mer metodiskt).
Hon kan hänga med i våra gemensamma lobbyer, men hon svettas verkligen mycket.
Vi spelade förra helgen med hennes väns man och efter ungefär fem eller sex matcher gav han upp. Han blev fullständigt överkörd, killar tjänade sällsynta medaljer och kontaktkort på den här killen. LOL.
Det var hemskt att se. Han gick 11-38 en match och dog 60 gånger en gång på Subsonic. Han stängde av auto tac sprint eftersom han tycker att allt är för snabbt. Han vill spela ett mer positionsbaserat spel (som en Battlefield-spelare). Han blev fullständigt utklassad.
Tidigare den här veckan skickade han oss skärmdumpar av matcher han spelade själv där han gick positivt och toppade topplistan. Min fru och jag gav honom
-emojis och sa att det var bra.
Då säger han, “Om ni är på efter att barnen har gått till sängs, låt mig veta.”
Jag säger till min fru, “Vi måste berätta för honom att våra lobbys är lite annorlunda.”
Hon säger att det är elakt och kommer att få honom att känna sig dum och som en loser… Jag påpekar att att bli överkörd igen nog kommer att ha samma effekt.
Nej, hon är en snäll person, så vi hoppar på efter att barnen somnat, hon bjuder in honom att ansluta, han hoppar in i vår Discord och börjar med att säga att han tror att han har listat ut det. Han pratar om förändringar han gjort och börjar prata lite skit, bara vänskaplig skämt.
Vi köar… han blir kålstruken tre eller fyra matcher. Han frågar varför så vi förklarar för honom att våra lobbys är svårare.
Han har inte bett att få spela sedan dess.
Det är tufft. Vi är i våra 40-årsåldern och du kommer aldrig att förbättras märkbart, så vi kommer aldrig att kunna spela COD med våra få vänner som spelar om de inte har varit svettiga nördar som oss i tjugo år.