Hela "att spela med dina vänner"-delen och att ha kul är förstört

SBMM har förstört “att spela med vänner”-delen av spelet

Casual cod-spelande är på väg men jag minns att det fanns en tid då det var belönande att spela med din “goda vän”. De skulle öppna kartan för dig och dominera och dra all uppmärksamhet till sig, vilket gjorde att du kunde springa runt och få några enkla dödsskjutningar och enkla segrar.

Numera betyder det att du och din kompis är på väg att bli fullständigt utklassade i solen och tillbaka igen. Jag nästan suckar när jag får ett inbjudningsmeddelande från vissa vänner som är fantastiska på cod, eftersom det bara betyder att jag kommer att tillbringa min kväll med att slåss mot folk som jag inte ens kan skjuta på eftersom de lasersikter mig på en blinkning av ögat.

Jag visar min ålder men cod 4 var fantastiskt för att skapa vänner. Lobbyerna splittrades inte och färdigspelningsmatchmaking fanns inte

Jag fick så många vänner där och hade en fantastisk tid. Sorgligt att det har blivit som det är idag. Kan inte ens roa mig för att allt är gå, gå, gå

Edit: tydligen var färdigspelningsmatchmaking en grej trots allt. Inte riktigt märkte det eftersom lobbyerna inte splittrades. De borde ta tillbaka det för den avslappnade spellistan!!

Färdigspelningsmatchmaking är bara rankat utan att ha en rank. Det skulle vara trevligt att veta när du kämpar mot botten 50 eller topp 5 %.

Jag hatar det, jag spelade bara med mina vänner på lanseringsdagen, andra dagen började de hata mina lobbyer, nu har några av dem avinstallerat spelet, andra vill bara spela med mindre skickliga för att ha lite kul och variation, och jag måste spela ensam… tack activision, ert system fungerar tydligen utmärkt, jag blir antagligen uttråkad ganska snart också som jag gjorde med de senaste kapitlen… åtminstone var spelet på GP och jag har inte betalat för den vilseledande skiten.

Jag önskar bara att lobbyerna inte skulle splittras.

Däri är det DIN VENS FEL HuR Dur!

Jag hatar verkligen sbmm-förespråkare så mycket.

Cod låtsas använda SBMM men det använder egentligen en blandning av det och EOMM. Du gör dåligt ifrån dig, de placerar dig i ett spel där du kan göra bra ifrån dig så du känner dig bättre. Algoritmen anpassar dina matcher så att du oftast är med spelare som är sämre än dig så att du fortsätter ha kul och när du får smisk är det bara algoritmen som ser till att motståndaren har kul. Det är som en 60/40 balans mellan bra och dåliga matcher om du solo-köar. De vill ha dig i spelet så länge som möjligt. Det är mitt problem. Hela din upplevelse är artificiell. Anledningen till att det gamla systemet var bättre är för att det var slumpmässigt. Du visste aldrig vad du skulle få i en lobby och du hade valet att stanna i den lobbyen efter matchen eller lämna och hitta en annan ifall du inte hade kul. Det var rättvist. Det var äkta. Det skapade minnen, vänskapsband och tillät dig att erfara olika nivåer av motståndare, vilket gav dig en bättre känsla för hur bra du egentligen var. Den nuvarande matchningssystemet är som att vara kopplad till matrisen och systematiskt manipulerar våra känslor för att få oss att spela längre, vilket i slutändan leder till köp inuti spelet, högre antal spelare för att visa aktieägare osv. Det handlar inte om att skapa en rättvis miljö, det handlar om att maximera vinsten.

Det är sant för vår grupp lol. Endast 1 i gruppen är en stor cod-fan och har köpt massor av dubbla XP och är redan prestige 3 och har alla skinn etc.

Vi vill spela med honom och inte utesluta honom, men det finns suckar i chatten när han går online och är på väg att ansluta… vi vet att all rolig är borta och allt svedar.

Jag bryr mig personligen inte så mycket eftersom jag gillar intensiteten i svettiga matcher, men det kortar av våra sessioner eftersom mina andra vänner oundvikligen blir trötta på det och lämnar.

Min fru och jag spelar tillsammans. Hon är bra, men jag är bättre (hon är faktiskt bättre på WZ än jag eftersom hon spelar mer metodiskt).

Hon kan hänga med i våra gemensamma lobbyer, men hon svettas verkligen mycket.

Vi spelade förra helgen med hennes väns man och efter ungefär fem eller sex matcher gav han upp. Han blev fullständigt överkörd, killar tjänade sällsynta medaljer och kontaktkort på den här killen. LOL.

Det var hemskt att se. Han gick 11-38 en match och dog 60 gånger en gång på Subsonic. Han stängde av auto tac sprint eftersom han tycker att allt är för snabbt. Han vill spela ett mer positionsbaserat spel (som en Battlefield-spelare). Han blev fullständigt utklassad.

Tidigare den här veckan skickade han oss skärmdumpar av matcher han spelade själv där han gick positivt och toppade topplistan. Min fru och jag gav honom :raised_hand:-emojis och sa att det var bra.

Då säger han, “Om ni är på efter att barnen har gått till sängs, låt mig veta.”

Jag säger till min fru, “Vi måste berätta för honom att våra lobbys är lite annorlunda.”

Hon säger att det är elakt och kommer att få honom att känna sig dum och som en loser… Jag påpekar att att bli överkörd igen nog kommer att ha samma effekt.

Nej, hon är en snäll person, så vi hoppar på efter att barnen somnat, hon bjuder in honom att ansluta, han hoppar in i vår Discord och börjar med att säga att han tror att han har listat ut det. Han pratar om förändringar han gjort och börjar prata lite skit, bara vänskaplig skämt.

Vi köar… han blir kålstruken tre eller fyra matcher. Han frågar varför så vi förklarar för honom att våra lobbys är svårare.

Han har inte bett att få spela sedan dess.

Det är tufft. Vi är i våra 40-årsåldern och du kommer aldrig att förbättras märkbart, så vi kommer aldrig att kunna spela COD med våra få vänner som spelar om de inte har varit svettiga nördar som oss i tjugo år.