Jag skulle vilja att Chrome-tillägget visar samma platser som OpenVPN-appen och Android-appen gör. Jag har väntat i en månad, men det har inte hänt något på Chrome-tilläggets sida.
Och jag vet inte ens vad statusen för Firefox-tillägget är.
Att använda Chrome med ett VPN verkar meningslöst.
Jag vill att de återställer sina ändringar som gör att tillägget förstör många webbplatser utan möjlighet att stänga av det. Jag har tagit bort tillägget för länge sedan eftersom det inte är värt det. Jag vill inte att deras förbättrade funktioner alltid är aktiverade när vi tidigare hade möjlighet att slå av dem.
Det beror på hur du använder det och vad ditt mål är. Jag vill bara förhindra att min ISP snokar i min surfhistorik. En VPN gör det möjligt som ett Chrome-tillägg, eftersom alla DNS-förfrågningar går genom det.
Och om jag inte vill att Google ska snoka, loggar jag bara inte in.
Detta gäller i Chrome eller Firefox?
Och om jag inte vill att Google ska snoka, loggar jag bara inte in.
De spårar dig fortfarande med cookies och annan telemetri om det är viktigt för dig.
Det här gäller i Chrome och andra användare har rapporterat samma sak sedan de gjorde den senaste stora förändringen av tillägget. Tidigare skulle funktionerna som förstörde webbplatser bara aktiveras när VPN var på, men de ändrade det till att de skulle vara aktiverade hela tiden, även med VPN avstängt. Det är ganska allvarliga saker som att förhindra att man kan logga in i PlayStation Store och liknande, vilket ofta gör webbplatser oanvändbara, inte bara små fel.
Visst, men det är inte specifikt för tillägget, det du säger gäller oavsett om du använder Chrome, OpenVPN-appen eller annan setup, om du använder Chrome, vilket jag gör och som är den föredragna webbläsaren för majoriteten av användare. Det finns tillägg som hjälper dig att minimera ditt fotavtryck och maskera ditt fingeravtryck, men det är en annan diskussion. För mig handlar det bara om att min ISP inte ska få något.
Ja, i ditt fall är det absolut lugnt. Min huvudsakliga webbläsare är Chrome (nu använder jag Brave). Det stör mig inte. Jag bryr mig inte så mycket om att bli spårad, det enda jag döljer är P2P.
Kolla in Brave om du gillar Chrome. Det är byggt på Chromium men har all Google-stuff borttaget och har en inbyggd adblocker och mycket annat för att motverka spårning. Dessutom kan det importera dina lösenord, inloggningar och bokmärken direkt från Chrome vid installationen och det fungerar med alla Chrome-tillägg.