Streamingtjänster som Netflix och liknande är så galet dyra i Schweiz att jag funderar på att skaffa ett VPN till ett rabatterat pris. (NordVPN kostar just nu ungefär 5.- per månad) och sedan "byta från Schweiz till Pakistan, Turkiet eller liknande för att spara ungefär 30.- totalt per månad.
Har någon testat detta ännu?
Möjliga nackdelar jag tänker kan vara:
titlar i biblioteket är “skit”. som inga tyska språk, inga högbudgetserier etc.
tapp av min tittarhistorik. Även detta är en ganska liten nackdel
Kanske har någon testat och kan ogiltigförklara mina oro?
Problemet är betalningen. Jag använder ett brasilianskt konto för Netflix och Spotify, det fungerar perfekt i Schweiz eller runt om i världen (inga VPN behövs). Men jag gjorde min första registrering i Brasilien och jag är där minst en gång per år. När jag är där, betalar jag därifrån eller köper lokala presentkort för ett års period. De accepterar inte mitt schweiziska kreditkort om jag betalar från Schweiz.
Jag har gjort detta i över ett år för YouTube Premium och inga problem hittills.
Preispirat gör ibland guider, de har en discord du kan använda för att få mer uppdaterad information (jag använder inte discord så jag är inte säker). Hur som helst, kolla på den där för vad som är det bästa tillvägagångssättet, jag hittade snabbt länken nedan, men som jag sa kan den vara från föråldrade information
Jag använder en raspberry Pi med kodi+nightwing+realdebrid som min mediaspelare och kan titta på vad som helst. Real debrid-tjänsten kostar som $3 i månaden.
För flera år sedan ville jag se en film som var tillgänglig på Amazon Prime US men inte i Schweiz. Det var en betalfilm. Jag använde VPN för att låtsas att jag var i USA, men jag kunde inte slutföra betalningen för filmen eftersom de på något sätt kunde identifiera att mitt kreditkort inte var från USA.
Så jag hittade ett annat sätt att titta på denna film gratis.
Jag har haft ExpressVPN i åratal och aldrig har det att byta land någonsin påverkat priset.
Jag har tittat på otaliga artiklar och ingenting fungerar för mig.
Det roligaste är när jag har min VPN under betalning, lyckas det nästan aldrig och jag måste stänga av VPN:et bara för att slutföra betalningen, vilket förlorar ett stort syfte.
Jag börjar tro att dessa påståenden bara är betalda BS-bloggar av VPN-företag för att öka försäljningen.
Jag använde Cyberghost och gick till Ukraina för att betala min Youtube Premium-prenumeration. Jag betalar bokstavligen 2 CHF i månaden för YT premium i nästan ett år nu.
Jag har egentligen inga andra abonnemang förutom Spotify, men vi har ett “par” konto med min flickvän, så vi betalar ca 9 CHF i månaden var.
Men Youtube-delen har varit så befriande, att se annonser överallt blev som trakasserier.
Ja, jag har använt det för YouTube Premium, Spotify, Steam och alla andra abonnemangstjänster/onlinevaror i obestämd tid. Spotify och Steam kräver regionalt bankkort så jag använder oldubil (ingen verifiering, helt online) för Turkiet-regionen, YouTube bryr sig inte så länge det är Mastercard av någon anledning, ZKB Visa fungerar inte.
Jag vet inte om det var ren tillfällighet, men min NordVPN fungerade toppen fram till att avbokningsperioden tog slut. Sedan blev det sakta sämre under resten av året, tills jag hade den avstängd mer än på.
Jag har nu Proton och trots att det inte är perfekt, är genomströmningen så mycket bättre! Inte billigt dock.
Alltså, jag gillar att du försöker böja reglerna… Men om jag var du, varför inte använda Watch Series eller någon liknande hemsida om du ändå använder VPN.
Istället för att “spara 30.- CHF”, varför inte göra det helt gratis?
Jag har använt VPN i ett par år på Hulu och HBO Max. NordVPN fungerar utmärkt, men för att registrera dig behöver du ett amerikanskt kreditkort. Du kan använda presentkort och kuponger (det finns särskilda webbplatser som säljer dessa), men för den första inställningen behöver du ett amerikanskt kort. Jag har aldrig testat det för Netflix, bara loggat in med VPN men med mitt schweiziska konto (NordVPN fungerar ibland för Netflix), men jag skulle tro att det är samma sak. Jag kan inte föreställa mig att det är SÅ MYCKET CHEAPER att det är värt allt besvär?