Hämtningshastigheter är snabbare med VPN

Jag flyttade nyligen och har SK Broadband. Jag började ladda ner några uppdateringar till vissa spel och lade märke till att jag hade problem. Nedladdningarna avbröts ständigt och var mycket långsamma. På impuls använde jag en VPN och proxy till Japan. Plötsligt gick nedladdningen väldigt snabbt, vilket minskade flera dagars nedladdningar till mindre än en timme.

Allt annat med internet fungerar bra. I spelet går det mycket snabbt. Nedladdningar från webbläsaren fungerar också. När jag gör hastighetstest är nedladdnings- och uppladdningshastigheterna konsekvent i 80-90-serien. Det är bara när jag laddar ner via spelklienten som det plötsligt börjar hacka, och detta verkar lösas med en VPN. Har någon annan erfarenhet av detta?

Alltid. Jag tror att anslutningarna här är mätta på något sätt eller kraftigt begränsade.

SK verkar spära av anslutningarna mycket. Två av mina vänner i olika områden har testat detta med torrentfiler, uppdateringar, molnuppladdningar/nedladdningar och YouTube och jämfört med mitt KT-internet som är helt okej i dessa scenarion (jag har inte märkt att det spärrar alls). Tyvärr måste du förmodligen fortsätta använda VPN eller byta internetleverantör.

För mig är det ungefär fyra gånger snabbare att torrenta UTAN VPN. VPN till Japan saktar ner det.

Begränsning. De stryper allvarligt anslutningar till utlandet under vissa tider på dygnet. Alla leverantörer gör det till viss del, men SKT tog hem segern för mig. Verkligen oanvändbart Reddit under kvällstid. Jag bytte till KT för det och har mycket bättre hastigheter.

KT fungerar tyvärr dåligt med några av mina spel. Hur är det med LG? Har du erfarenhet av dem?