Min skola blockerar VPN-tjänster. Testade PlA och det fungerade inte. Några gratis VPN-tjänster fungerar på telefon men jag behöver en för datorn. Känner någon till VPN-tjänster som kan ta sig förbi blockeringar?
Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller bekymmer.
Windscribe och Proton fungerar oftast på något begränsade nätverk
På mycket begränsade nätverk erbjuder vi ibland anpassade AnyConnect-servrar som nästan alltid fungerar, men vår OpenVPN-inställning är också ganska bra på att ta sig förbi dessa kontrollmekanismer.
Hotspot Shield, X-VPN
Skolor blockerar ofta VPN:er genom brandväggar som kan upptäcka VPN-trafik. Därför kanske vissa VPN:er, som PIA, inte fungerar. För att komma förbi detta behöver du en VPN som kan dölja sin trafik, vilket kallas för obfuscation eller stealth mode. Några bra för detta är NordVPN, ExpressVPN eller Surfshark. De kan få din VPN-trafik att se ut som vanlig internetaktivitet, vilket gör det svårare för skolan att blockera det. Kom ihåg att ställa in det hemma, eftersom skolans Wi-Fi kan blockera VPN-sajter också.
Windscribe är toppen!