[Guide] Den nya DMM Launcher är regionlåst, så här gör du för att komma runt det

[Guide] Den nya DMM Launcher är regionlåst, så här gör du för att komma runt det.

Kommer Japan någonsin att släppa taget om internetpraxis från 2000-talet :chiesad:

Det här är så löjligt. Tack för guiden! :folded_hands:

Dags att avinstallera.

Kommentar om regionlåsningen, tack så mycket för länken till lösningen.

Finns det något sätt att översätta DMM-launchern till engelska…

Jag har försökt skapa ett DMM-konto i några dagar nu. Jag vill köpa Magicami i enspelarläge eftersom den nådde EoS i januari.
Jag har hittat rätt sida för att köpa spelet, laddade ner DMM-launchern, men har inte lyckats skapa ett DMM-konto.
Jag har alltid använt VPN.
När jag skriver in min e-postadress och lösenord, blir jag omdirigerad till en kodbekräftelse som aldrig skickas.
Är det för att min e-post är på engelska?
Red: Jag skapade en japansk domän e-post, men problemet kvarstod…
Sidan fortsätter bara till en omdirigering, inte till själva bekräftelselappen.
Jag testade även att klicka på reCAPTCHA i det nedre högra hörnet, men det gör inget.
Har någon annan samma problem med att registrera ett nytt DMM-konto?

Även när jag följer guiden får jag fortfarande regionfelet (ノ`Д´)ノ彡┻━┻

Jag installerade den nya launchern och startade ett annat spel utan problem (Princess Connect), men när jag försökte “ladda ner” Deresute gav den felkod 200005 och säger att nedladdningen misslyckades. När jag säger att jag vill ladda ner spelet, visar det det på DMM-launchern, även om jag redan har spelet på min dator. Har någon annan haft detta problem? Jag har också använt VPN.

Redigerat för tydligheter.

Jag kan inte hitta en gratis, pålitlig VPN för PC, några förslag?

Jag kan verkligen inte få ett registreringsförsök att fungera för DMM?? Jag har försökt flera gånger, men oavsett metod avvisar den mina försök? Jag har aldrig tyckt att det har varit så jävla svårt att spela ett dåligt japanskt mobilspel?? Varför beter de sig som om man måste vara en hacker för att kunna spela deras spel?

Det är tack vare västerlänningarna. Ni gnäller och blir förolämpade så mycket.

Om det inte vore för de bekväma betalmetoderna (PayPal) som DMM tillåter mig att använda, skulle det också tas bort från min maskin. Lite konstigt att de väntade så länge i dess existens att plötsligt lägga till ett lås, men åtminstone finns det en lösning.

Kanske är VPN-regionen felaktig, eller har tjänsten blivit svartlistad av DMM? Har du försökt använda en annan VPN-tjänst?

Jag får samma felkod 200005 på samma punkt. Jag använder VPN.

Hittade du någon lösning?

Tack

Jag använder ProtonVPN eftersom det har en gratis japansk server.

Hittade du någon lösning?

Jag vet att det är necro, men jag letar fortfarande efter ett sätt att komma runt detta.

Har DMM-launchern men inget konto.
Jag vill spela ett enda spel som slutade i januari '25, men kan inte få tag på apk.

Om någon kan lista ut detta…

Det beror på censur och de personer som är emot erotisk fiktion, dvs. radikala feminister.

Såvitt jag vet var detta inte ett “plötsligt” lås. Båda versionerna av launchern har funnits ett tag, det är bara att den andra launchern hade gått i pension vilket var känt ett tag.