[Gratisresurs] Pimsleur är faktiskt gratis om du bor i Kalifornien (och förmodligen andra stater också)

Jag ville lägga till en ljudserie till mitt lärande så att jag kan öva medan jag kör och går med min hund.

Efter mycket research upptäckte jag att San Francisco Public Library erbjuder hela Pimsleur-kollektionen i sin eLibrary. För att bli medlem behöver du bara bo i Kalifornien och besöka biblioteket för att starta ditt medlemskap. Det ser ut som att LA-biblioteket har ett liknande erbjudande.

Jag blir exalterad över dessa erbjudanden och särskilt eftersom Pimsleur vanligtvis kostar över 300 dollar, är detta en fantastisk resurs och jag vill dela den.

Skål och glad lärande!

Jag brände spanska-CD-skivor från biblioteket för många år sedan. Sparade mycket pengar!

Jag som nyss flyttat till San Francisco

Oj, det där är häftigt

Hoopla-appen kan också ge tillgång till ditt bibliotekets ljudboksamlingar, som kan inkludera språkinlärningsljudböcker/mp3-filer. Du kan logga in på Hoopla med ditt bibliotekskort och det är helt gratis.

Mitt bibliotek har ljudfria språkinlärningsmaterial som jag kan lyssna på under pendlingen.