Gratis VPN för Linux för att ändra plats? (Inte för att öka integriteten)

Hej. Filmerna på Mubi är mycket platsberoende och jag vill upptäcka urval från andra länder så jag skulle vilja ha en VPN för att enkelt ändra min plats. Rise up erbjuder några platser, men vilka andra alternativ har jag? Eller kanske kan jag använda gratis proxies för att ändra plats för Mubi? Jag bryr mig inte om integritet när jag tittar på filmer på en streamingtjänst och jag kommer använda VPN för detta mycket specifika syfte.

Proton VPN har en gratis nivå, den stöds av de dyrare betalda nivåplanerna.

De erbjuder den gratis nivån som en offentlig tjänst, den är begränsad på många sätt, men kan användas för att kringgå geo-blockering.

Jag använder det ofta för att titta på YouTube-videor som är blockerade i USA.

VPN:er kostar pengar att driva, och varje användare av en VPN ökar kostnaden för att driva den VPN:en.

Om du använder en gratis VPN som kostar någon annan pengar att driva, bör du vara tydlig med vad deras affärsmodell är och varför de erbjuder något gratis som kostar dem pengar att ge dig.

Det här låter tillräckligt bra. Tack!

Jag håller med, och de flesta gratis VPN-tjänster säljer din data. Men som jag nämnde ska jag använda den endast för geo-blockering, så det betyder inte mycket för mig om de säljer den datan.

Risken är förmodligen ganska begränsad om du kan begränsa VPN till bara den datan, men så länge du är ansluten skulle all surfdata flyta genom den VPN-servern, eller hur? Och även när du är frånkopplad finns det fortfarande en viss risk att den extensionen eller VPN-klientprogramvaran gör något skadligt.