Gratis servrar i länder som håller val 2024

Hej allihopa,

I år kommer över 60 länder — hem till hälften av världens befolkning — att hålla nationella val. Som vi sett gång på gång, har VPN:er gång på gång visat sig vara effektiva verktyg mot censur, som gör det möjligt för människor att hitta pålitliga nyhetskällor och få tillgång till blockerad innehåll.

För att säkerställa att folk kan få tillgång till korrekt information innan de röstar, kommer vi att tillhandahålla gratis Proton VPN-servrar i länder med en historia av censur eller politiskt ingripande veckorna före valet:

https://protonvpn.com/blog/gratis-servrar-innan-val

De valda servrarna kommer att bytas från betalda till gratis under valperioden.

Lista över länder som håller val i år där Proton VPN tillhandahåller gratis servrar:

• Pakistan (Redan tillgängliga gratisservrar)
  • Turkiet
  • Togo
  • Tchad
  • Mauretanien
  • Rwanda
  • Moçambique
  • Somaliland
  • Mauritius
  • Senegal
  • Algeriet
  • Sydsudan
  • Venezuela
  • Sri Lanka

Lista över länder som redan haft val och där Proton VPN tillhandahöll gratis servrar:

• Kambodja
  • Indonesien

Sedan vi lanserade Proton VPN Observatory har vi dokumenterat plötsliga ökningar i Proton VPN-registreringar i realtid, vilket gör detta till ett effektivt mått på motstånd mot censur i samband med olika kriser globalt.

Vi tror att detta, tillsammans med utbyggnad av vår serverinfrastruktur till över 3 600 servrar i 85 länder, kommer att bidra till att förbättra tillgängligheten till en oreglerad, gratis internetupplevelse över hela världen.

Tack för ert stöd,

Proton-teamet

Fantastiskt beslut, stolt över att vara kund

Det är så sorgligt att listan fortsätter att växa.

Detta är en av anledningarna till att jag är mer än glad att ha ett betalt abonnemang.

Om vi försökte bygga en staty av proton skulle vi inte ha tillräckligt med betong för att fylla kulorna, stolt över att vara kund

Som turk är jag verkligen ledsen att se mitt land på listan. Hoppas att vi får se bättre dagar i framtiden. Men jag är verkligen tacksam för den gratis VPN.

Proton går i gudläge

Bara en vanlig dag på Proton-högkvarteret. Inget att se eller läsa här. Gör fenomenala saker som alltid. Gåshud, ni blir inte trötta eller något.

Jag förstår inte, om målet är att få tillgång till censurerad information, varför finns servrarna då i censurerande land? Jag menar, om jag är från Pakistan och en webbplats är censurerad i mitt land, kommer jag inte att kunna komma åt den webbplatsen från en VPN placerad i Pakistan heller, eller hur? Jag behöver en VPN som finns någon annanstans.

Albanien för reklamfri YouTube och Twitch, poggers.