Gratis-servrar i länder med val i 2024

Hej allihopa,

I år kommer över 60 länder — hem till hälften av världens befolkning — att hålla nationella val. Som vi sett gång på gång, har VPN:er visat sig vara effektiva verktyg mot censur, vilket gör det möjligt för människor att hitta pålitliga nyhetskällor och få tillgång till blockerat innehåll.

För att säkerställa att folk kan få tillgång till korrekt information innan de röstar, kommer vi att erbjuda gratis Proton VPN-servrar i länder med en historia av censur eller politisk påverkan under veckorna fram till valen:

https://protonvpn.com/blog/free-servers-before-elections

De utvalda servrarna kommer att bytas från betal till gratis under valperioden.

Lista över länder som håller val i år där Proton VPN kommer att erbjuda gratisservrar:

• Pakistan (Redan tillgängliga gratisservrar)
  • Turkiet
  • Togo
  • Tchad
  • Mauretanien
  • Rwanda
  • Moçambique
  • Somaliland
  • Mauritius
  • Senegal
  • Algeriet
  • Sydsudan
  • Venezuela
  • Sri Lanka

Lista över länder som redan haft val och där Proton VPN tillhandahöll gratisservrar:

• Kambodja
  • Indonesien

Sedan vi lanserade Proton VPN Observatory har vi dokumenterat toppar i Proton VPN-registreringar i realtid, vilket gör det till ett effektivt mått på anti-censuraktivitet som svar på olika kriser globalt.

Vi tror att detta, tillsammans med att utöka vår serverinfrastruktur till över 3 600 servrar i 85 länder, kommer att förbättra tillgängligheten till ett obehindrat, fritt internet globalt.

Tack för ert stöd,

Proton-teamet

Fantastiskt beslut, stolt över att vara kund

Det är så sorgligt att listan fortsätter växa.

Det är en av anledningarna till att jag är mer än nöjd med ett betalabonnemang.

Om vi försökte bygga en staty av proton skulle vi inte ha tillräckligt med betong för att fylla bollarna, stolta över att vara kund

Som turk är jag verkligen ledsen att se mitt land på listan. Hoppas vi får se bättre dagar i framtiden. Men jag är verkligen tacksam för den fria VPN.n

Proton går i gudläge

Bara en vanlig dag på Proton-högkvarteret. Inget att se eller läsa här. Gör fantastiska saker som alltid. Gosh, ni blir inte trötta eller något.

Jag förstår inte, om målet är att få tillgång till censurerad information, varför är servrarna då placerade i censurlandet? Jag menar, om jag är från Pakistan och en webbplats är censurerad i mitt land, kommer jag inte kunna få tillgång till den webbplatsen från en VPN placerad i Pakistan heller, eller hur? Jag behöver en VPN placerad någon annanstans.

Albanien för annonsfri YouTube och Twitch, poggers.