Gratis servrar i 5 ytterligare länder som håller val 2024

Hej allihop,

I år kommer över 60 länder — hem till hälften av världens befolkning — att hålla nationella val. Som vi sett gång på gång, har VPN:er visat sig vara effektiva verktyg mot censur, vilket gör att folk kan hitta pålitliga nyhetskällor och få tillgång till blockerad innehåll.

För att säkerställa att folk kan få tillgång till korrekt information innan de röstar, har vi bestämt oss för att erbjuda gratis Proton VPN-servrar i länder med en historia av censur eller politiskt ingripande i veckorna före valet: Proton provides free VPN servers in lead up to elections | Proton VPN. Idag utökar vi listan till 5 ytterligare länder.

Servrarna kommer att bytas från betal- till gratis under valperioden.

Lista över länder som håller val i år där Proton VPN kommer att erbjuda gratis servrar:

• Rwanda
  • Syrien (ny tillagd)
  • Venezuela
  • Algeriet
  • Jordanien (ny tillagd)
  • Brasilien (ny tillagd)
  • Moçambique
  • Somaliland
  • Madagaskar
  • Uzbekistān (ny tillagd)
  • Sri Lanka
  • Tunisien (ny tillagd)

Lista över länder som redan hållit val (eller kommer att göra det), där Proton VPN har erbjudit gratis servrar:

Sedan vi lanserade Proton VPN Observatory har vi dokumenterat toppar i Proton VPN-registreringar i realtid (senast i Kenya), vilket gör det till ett effektivt mått på motcensuraktivitet som svar på olika kriser världen över.

Vi tror att detta, tillsammans med att utöka vår serverinfrastruktur till över 6000 servrar i nära 100 länder, och göra Proton VPN mer tillgängligt för användare globalt, kommer att bidra till att göra internet mer fritt och obegränsat världen över.

Tack för ert stöd,

Proton-teamet

Tack Proton för att ha lagt till Uzbekistan-servrar, jag väntade på det

Gissa vilka mina favoritservrar är just nu? Jag ger dig en ledtråd: “Jag är kapten nu” :smiley:

proton är bäst! Tryck R för Respekt!

Tack för att ni la till Brasilien!

Snälla (efter många, många förfrågningar i de årliga undersökningarna) kan vi få några servrar i Kenya? Latency till Rwanda/Sydsudan/etc är 300-500 ms

Ja, jag älskar dessa exotiska nya servrar, för nu kan jag få en exotisk flagga för qBittorrent! Ja, jag är så fåfäng att jag vill ha en sällsynt flagga som alla som laddar ner från mig kan se. Vad är ditt användningsfall för uzbekiska servrar? Bara nyfiken :slight_smile:

De har lagts till idag!

Bara för att titta på uzbekiska shower😂

Tack! Ping är fortfarande 270-280 ms på en fullständig 5G-anslutning. Kan något göras åt detta? Jättenöjd med 200 Mbps nedladdningshastighet dock!

De uzbekiska servrarna är faktiskt placerade i Marseille, Frankrike. Det verkar som att servern som visar showen är villig att skicka trafik utanför Uzbekistan. Smart routing är egentligen bara förfalskade poster i IP-positioneringsdatabaser. Jag klagade nyligen på felaktig platsinformation till Proton-supporten och de har sedan dess rättat till alla platser till de korrekta förfalskningsposter. Det visar att de tar klagomål på allvar.