Google One VPN stängs ner senare i år
Finns det någon Google-produkt förutom sökfunktion som de inte bara kan släppa?
Vem skulle tro att en sekretessprodukt från ett företag som tjänar pengar på att spionera på dig och omvandla det till en datad produkt för att servera annonser skulle misslyckas?
Hej, det ingår i min GoogleFi-tjänst! Undrar om min faktura kommer att sänkas för att jag förlorar en av planens förmåner, vänta…
Bara ett annat projekt avslutat av google
Jag är säker på att priset på min prenumeration kommer att sjunka för att återspegla reduktionen av funktioner…
En till som biter i gräset
Ledsen killar, de upptäckte tydligen att jag använde det och bestämde sig för att avbryta det tillsammans med alla andra appar jag har funnit användbara under åren.
Hylla till Inbox RIP
Google är verkligen bara ett tråkigt annonseringsföretag nu.
Enligt ett påstått e-postmeddelande som skickats till en påstådd kund. Min förhoppning är att de ljuger eftersom jag älskar min Google VPN.
Jag läste inte artikeln men undrar om detta görs innan en annan rättstvist om sekretess inleds. Kanske samma sak som deras senaste incognito-rättsliga process.
Du får deras VPN även med den billigaste Google One-pakken som kostar ca 1,99 dollar. Jag tror det gör det till det billigaste VPN:t från ett stort företag, men jag har inte gjort någon forskning på det.
Haha… det kunde inte komma vid ett bättre tillfälle. Jag behövde ett färskt exempel för ALDRIG att investera tid eller ansträngning i Google-produkter.
En till som biter i gräset
Fick en Google One-prenumeration för extra utrymme, testade VPN:et en dag och aktiverade det aldrig igen. Jag trodde att det skulle vara enklare för batteriet än min favorit-VPN, men nej, det finns inga funktionella fördelar med att använda Googles VPN framför någon annan tjänst, och Googles version innehåller även extra spårning från Alphabet, så ingen bör sakna den specifika tjänsten.
Det verkar vara en riktigt dålig tid att upptäcka att den existerar, och ha betalat för den under många år.
Det här gör mig verkligen tveksam till att bli beroende av någon Google-tjänst. De har inget åtagande för det de gör.
Vid det här laget har Google blivit synonymt med “kommer att läggas ner”.
För att följa med alla andra som skär ner på tjänster men inte på priser