Hej allihopa,
Jag prenumererade på ExpressVPN för ungefär ett och ett halvt år sedan och har inte haft några problem fram till nu. För några månader sedan blockerade min skolkommun anslutningen till alla Snapchat-servrar på skolans Wi-Fi-nätverk. Det var inga problem för mig, eftersom jag hade ExpressVPN och alltid kunde kringgå det. Fram till för ungefär en vecka sedan, då jag inte längre kunde ansluta till ExpressVPN när jag var i skolan. Jag hade inga problem hemma, på fiket, hos mina vänner, på flygplatsen, var som helst. Det enda stället jag konsekvent inte kan ansluta till är i skolan. Så jag började göra lite research och upptäckte att jag på både min telefon och min bärbara dator inte kan nå någon av ExpressVPN:s webbplatser, och möts av felmeddelandet: “Safari kunde inte öppna sidan eftersom den inte kunde upprätta en säker anslutning till servern”. Detta leder mig till min första fråga - är det möjligt att blockera en VPN-anslutning? Om så är fallet, finns det några workaround? Eller kommer jag bara behöva uppgradera min månatliga dataplan…
All hjälp uppskattas alltid!