FWG - VPN-klientinställning för ChromeOS

Finns det några instruktioner för att konfigurera VPN-klienten med ChromeOS? Jag ser att Chromebooks stödjer OpenVPN men jag ser inte hur man importerar konfigurationsfilen.

Kanske missuppfattade jag din fråga, menade du att konfigurera VPN-klienten (Open VPN) för att använda bortom FWG och ansluta via FWG VPN-servern? :+1:

Hej… Du importerar konfigurationsfilen via FW-appen, gå till VPN-klient, lägg till profil, importera här. Det är inte nödvändigt att importera eller ändra några inställningar på någon enhet, inklusive din Chrome OS-enhet, VPN-klienten körs från FWG och inte från enheten. Hoppas detta hjälper :+1:

Det stämmer, jag vill använda klienten på bärbara datorn bortom hemmet för att ansluta till FWG VPN-servern.

Jag har inte en Chrome OS-enhet till hands för att replikera detta just nu, men här är kanske en bra start för dig. :+1:

Äh, är van vid att inte använda Android-appen på en Chromebook så jag tänkte inte på att ladda ner klienten. Jag försökte lägga till manuellt och var inte säker på hur jag skulle hantera certifikaten.