Varje gång jag använder obfuskerade servrar behandlar webbplatser mig fortfarande som en robot/hacker (det är inte fallet när jag använder min direkta IP)
Är detta ett vanligt problem för andra?
Jag ser på Nords hemsida att det endast är genom manuell kontroll av trafiken som obfuskerade servrar kan upptäckas, men det är tydligen inte fallet eftersom de flesta webbplatser och servrar som inte gillar VPN:er upptäcker det omedelbart och varje gång.
Jag använder också fräscha sessioner i privatlägen på webbläsare, så jag förstår inte hur det kan vara något med cookies/cache.
Obfuskerade servrar används för att kringgå internetbegränsningar i länder som Kina eller Förenade Arabemiraten. För att undvika att bli behandlad som en robot bör du byta till en annan server som är mindre belastad. Dessutom är jag inte helt säker på hur det fungerar, men captchas dyker oftare upp när du är i inkognitoläge, jag får dem till och med när jag inte använder VPN.
Internet är fullt av olika typer av spårare. De upptäcker att du surfar på olika webbplatser. Det betyder att du är mindre trolig att vara en robot. Ingen anledning att kontrollera dig.
Om du använder inkognitofliken – skapar du en ny cookie och ser ut som en okänd användare utan någon historik av att ha besökt andra sidor.
Jag syftar inte bara på captchas, men jag misstänker att det har att göra med IP-prefixen.
——
Jag visste inte att obfuskerade servrar i hög grad hänvisar mer till klient-sidan, tack för förtydligandet.