Funktion efterfrågan angående "vuxen" arbetsbelastningar

Jag vill begära att vuxenbehållare ska vara tillgängliga i alla regioner. Detta skulle göra att stabil diffusion-jobb blir mer tillgängliga bland andra, eftersom innehållet inte nödvändigtvis är “moget” som standard. Refererar till motiveringen i FAQ angående arbetsbelastningar,
https://support.salad.com/article/326-workload-preferences

Innehållet stannar inte ens på vår hårdvara när jobbet är klart.

Om problemet är ansvar, låt användaren ta ansvaret. Precis som att någon går med på ett licensavtal eller ett avståndstagande. Jag håller med om att jag kommer att hållas ansvarig vid eventuella problem.

Jag förstår att ni måste täcka era baser, men kom igen. Landens internetleverantörer filtrerar redan innehåll enligt reglerna. Att lägga till ett annat filter är onödigt. For Pete’s sake, jag kan öppna stability.ai utan VPN! Ni lämnar tillgängligt arbete oanvänt.

För att vara tydlig, verkar beslutet att stänga av möjligheten till detta slumpmässigt.

Jag håller med 100%, de lägger till en disclaimer som “aktivera detta alternativ på egen risk beroende på dina lokala lagar, Salad Technologies ansvarar inte för felanvändning”

Uppenbarligen gör det du frågar helt logiskt. Jag håller helt med dig att de bör förbättra dessa regler avsevärt.

Växeln lades till för att Salad ska kunna undvika juridiska problem i länder där dessa arbetsbelastningar inte är lagliga, och för vissa användare som moraliskt inte vill köra dessa arbetsbelastningar. Jag tror att Salad hellre vill vara säkra och inte riskera att bli ansvariga för att köra vuxeninnehållsarbetsbelastningar på en användares dator i ett land där det är olagligt :frowning:

Ärligt talat, jag är fortfarande rädd för att använda detta verktyg, oavsett hur mycket de försäkrar mig om att det inte är något problem. Föreställ dig att du får ett brev från regeringen om den här typen av frågor och måste motivera att du inte har något att göra med det. Mitt förslag: håll dig borta från den här typen av arbetsbelastningar för att undvika problem.

Tack för att du förstår var jag kommer ifrån

Det är dock så att jag tvivlar på att det finns många länder som olagliggjort sådana arbetsbelastningar specifikt. Det borde vara användaren som väljer att tillåta det på sina maskiner och inte besluta för dem.

I slutändan skulle det ändå falla på salad eftersom det bidrar till vuxenarbetsbelastningar medan det finns i ett land som inte tillåter det.