Jag är inte superkunnig på VPN-konfiguration/uppsättningar men undrar om det finns ett enkelt sätt att maskera min IP till en specifik plats med en router - så att allt jag behöver göra är att vara kopplad till wifi och vilken som helst enhet som är ansluten till wifi skulle automatiskt maskeras till den inställda VPN:en.
Är detta möjligt att göra utan någon större installation eller konfiguration? Några rekommendationer på routrar/mjukvara?
Kolla om din router stöder VPN till just din VPN-tjänst.
Om jag tolkar din fråga rätt, vill du ha en router-VPN istället för enhet-VPN. Jag gjorde precis detsamma.
Jag har en tplink deco mesh-router med en xe75 som min huvudrouter. Jag köpte en Gl.inet slate ax som har WireGuard VPN-funktioner. Jag prenumererade på Mullvad och konfigurerade routern med det och jag bytte min deco xe75 från router till accesspunkt.
När du börjar använda VPN, förvänta dig några små problem eftersom webbplatser och streamingtjänster inte gillar att de är låsta utanför din info. Till exempel gillar inte min Google TV och deras motsvarande appar (Netflix, Paramount+, Acorn) alltid VPN och kommer att sluta strömma. Jag arbetar fortfarande med att kunna kringgå VPN baserat på IP. Har inte behärskat konfigurationen än, men nästan.
Jag växlar mellan Ashburn, VA och Chicago. Företag är blinda för mig.
Ja, det finns en plug-and-play-lösning här: flashedrouter.com, de använder till och med dedikerade VPN-servrar så att du slipper hantera captchas…