hej allihopa! detta är mitt första år som eurofan och min första gång att se semifinalerna och storfinalen live! jag såg showen 2023 i augusti.
jag använder inte peacock så ofta, det vill säga jag bara har gratisversionen, så jag undrade bara om det är något jag behöver göra? jag har hört att man måste betala för tjänsten för att se den live, men jag är inte helt säker?
jag är också i PDT (Pacific Daylight Time) och jag har inte sett många uppdateringar om hur man tittar för folk i min tidszon.
alla svar och råd uppskattas mycket!! jag är jätteglad att få se semifinalerna och storfinalen, men jag vill bara vara säker på att jag är helt redo innan den stora dagen!
(1) Peacock har stört ljudet på ALLA deras Eurovision-feed sedan de fick rättigheterna. Och de konverterar framerate till en amerikansk standard, vilket ger betydande fördröjning på sändningen. De sänder bara den råa feeden i år - ingen kommentering, så det finns ingen bra anledning att riskera det.
(2) Förra året hade Eurovision.de en officiell stream utan kommentering som inte var geoblockad (kallad “im Originalton”), och den hade bättre kvalitet än både Peacock och den officiella YouTube. Och om du inte har något emot utländsk kommentar, finns det många andra fina nationella kanaler du kan logga in på. (SVTplay.se är populärt.)
Om du vill ha 100% tillförlitlighet och säkerhet, ta de pengar du tänkte ge till Peacock och skaffa istället ett VPN, så kan du titta på de officiella streams på Youtube. Påstås att Opera-webbläsaren har ett gratis VPN inbyggt. Jag tycker att det är lite suspekt, men om du vill testa det, här är länken till förra årets final på Youtube. Om det fungerar, är du i. https://www.youtube.com/watch?v=yinCSFz8PfU
Kl 15:00 öst och 12:00 väst. Förvänta dig att det börjar ett par minuter sent på grund av internet.
Välkommen till att vara eurofan och jag hoppas att du gillar det här intresset.
Jag har ingen aning om det är geoblockat men det kommer att finnas en livestream av semifinalerna och finalen på Eurovision YouTube-kanal om du vill titta gratis!