Fortfarande inte tjänar sökpoäng på Opera GX PC eller mobil

Sedan implementeringen av 15-sekunders väntetid och “börja tjäna efter de första 3 sökningarna”-reglerna har jag inte kunnat tjäna några sökpoäng via Opera GX, min huvudsakliga webbläsare.

Jag kontaktade Microsoft Support, men förutom ett initialt svar som bad mig skicka skärmbilder (hur skulle det hjälpa?), har de aldrig svarat mig sedan dess. Det var i december 2023.

Än idag kvarstår buggen. Jag har rensat cache och cookies, men inget har förändrats. Jag märkte också att till och med mobilversionen av webbläsaren inte tjänar poäng.

Det konstiga är att allt detta fungerade helt perfekt tidigare. Om jag använder Chrome/Edge på min PC eller telefon, fungerar det. Samma sak med Chrome på iPad, Bing-sökpoängen registreras där också.

Jag föredrar Opera GX, och (åtminstone på Windows) är det en Chromium-baserad webbläsare, liksom Edge, så jag förstår inte varför Bing-sökpoäng inte fungerar. Om jag gör några av aktiviteterna/frågorna kan jag få poängen utan problem. Så det är strikt ett sökproblem.

Har du några idéer?

Jag har haft samma problem, jag använder uteslutande Opera GX och kan bara tjäna poäng när jag söker på Edge.

Jag försökte kontakta support och fick till svar, i princip, “oroa dig inte, efter några sökningar bör det fungera!”

Jag har sökt så många gånger sedan dess och nej, inte ett enda poäng lol.

Jag trodde verkligen att jag var galen, men jag är glad att jag inte är ensam.

Jag återvänder till detta efter 9 månader, efter att ha bara använt Edge för mina rewards-sökningar.

Efter att ha installerat rewards-tillägget räknas Opera-sökningar, men bara när de görs genom Bing, som sökfältet där. Att skriva något direkt i webbläsarens sökfält räknas inte.