Senaste e-post från firewalla om VPN-servern hade detta:
Du kan inte använda den här tjänsten för att kringgå
Netflix-begränsningar (såvida du inte är
ute och reser och har en Firewalla hemma).
Jag tyckte att den sista delen var viktig och faktiskt understryker en fördel med Firewalla: eftersom det ryktas att Netflix övervakar kontodelning, betyder VPN-servern att du kan använda den när du reser och titta på Netflix som om du vore hemma och därmed undvika att bli felaktigt märkt som kontodelningsanvändare av Netflix.
Anledningen till att vi har den varningsnoten är att förhindra att folk köper boxen och tror att Firewalla VPN Server är en gratis VPN-tjänst för Netflix. (vi tycker att ärligt ska informera om detta)
( vilket du ser att vi ofta påpekar att Firewalla Server körs på själva boxen …)
När det gäller användning använder jag personligen VPN-servern hemma varje gång jag reser, det orsakar färre problem om jag kommer åt banker / sociala medier /… Netflix
De flesta streamingtjänster är fullt medvetna om VPN-omgåenden och blockerar ofta dem. Det är upp till streamingtjänsten att upptäcka det.
Så tro inte att du kan titta på vad du vill bara för att du använder en VPN. De vet. De väljer bara att inte blockera dig än.
Snyggt, jag undrade vad det betydde.
Det beror på detekteringsmekanismen. Om den är baserad på GPS (appen har tillgång till platsen). Om den bara är IP-baserad, kommer VPN att dölja det förvisso. VPN-servern här är verkligen ditt andra hem
Sant, men de flesta streamingtjänster är medvetna om IP-ranger för abonnemangs-VPN-tjänster. Om du skapar din egen VPN och därigenom har din IP-adress är det lugnt.
Jag tror att det är det de menar. VPN-servern körs på din hemrouter så IP-adressen är din och tillhör inte en tredjepartsleverantör som Netflix har blockerad.