Fördelar med Cloudflare Access

För en självhostad applikation med giltigt SSL-certifikat och stöd för OAuth, vilka är då fördelarna med Cloudflare Access? Jag förstår det som att det också filtrerar trafik för att eventuellt blockera attacker? Kan det ens användas med en självhostad app om man inte kör Cloudflare Tunnel? Finns det ett bättre alternativ (som också integreras med större OAuth-leverantörer som Google, Github, etc) för självhostare? Tack för hjälpen att förstå hur detta fungerar.

Jag kan exponera saker som HASS och min Unifi-kontroller för internet, men skydda dem bakom Cloudflare Access (och Office 365).

Jag kan i princip låsa upp min dörr var som helst i landet, eftersom O365 har konfigurerad villkorsstyrd åtkomst för att blockera internationella inloggningar och jag har MFA på plats.

Min port vidarebefordran är endast aktiverad för Cloudflare IP:s, liksom Nginx (för extra trygghet) och jag har CF-klientcertifikat installerade också.

Det minskar behovet av att konfigurera och använda ett VPN (även om jag har ett av dessa konfigurerat) - vilket jag märkt kan inaktiveras på vissa nätverk (jag hade alltid problem med VPN från T-Mobile i Nordamerika när jag besökte där 2018)