För er som bor i asiatiska länder som Vietnam, vilken internethastighet upplever ni?

Anta att ni måste använda ett virtuellt privat nätverk i USA men arbetar på distans i Vietnam, vilken hastighet får ni?

Tack för att ni delar med er!

Jag är i Da Nang just nu och får 200 mbps med min VPN inställd på USA

110 mbps nedladdning från HCMC Vietnam, hemmaserver i Kalifornien

Jag bor i Thailand. Giga-fiber finns tillgängligt på de flesta platser för mindre än 30 dollar/mån.

https://testmy.net/country/vn

Kan inte kommentera specifikt om USA, men VPN i Danmark är långsamt här. Verkligen långsamt. Allt du vill göra inom landet fungerar bra, men så fort du försöker något internationellt minskar hastigheten drastiskt. Det har varit ett pågående problem särskilt i norra Vietnam med undervattenskablar som inte fungerar och är mycket instabila, men jag har hört att det är lite bättre nere i söder. Du skulle fortfarande uppleva fördröjningar motsvarande ungefär 150-200 ms.

Det är genomförbart, men du kommer ibland skrika mot din skärm lol.

Jag förlorar mellan 5 mbps och 10 mbps när jag använder min VPN. Proton VPN och jag ansluter till olika servrar i USA när våra streamingtjänster kräver det. Det finns alltid flera hundra val och jag väljer slumpmässigt.

Just nu i Sapporo, Japan, och använder en Frontier-server i Los Angeles. Ping 126, nedladdning 47,7 mbps och uppladdning 49 mbps.

Utan VPN, ping 28, nedladdning 39,3 och uppladdning 59,6

Jag kopplade om till en annan Frontier-server i LA: 126, 37,2 och 47

Det är väldigt snabbt och stabilt i Taiwan där jag är just nu. 200 mbps enkelt. Inga märkbara fördröjningar.

Vilken VPN-tjänst använder ni? Min är NordVPN och jag använder en VPN-router för det. Men det maxar vid 10 mbps.

Och kopplade ni till en VPN-server i USA?

Kan ni snälla berätta vilken VPN-tjänst ni använder? Och vad är er internethastighet utan VPN i Vietnam?

Och hur är er setup?

En fråga till er. Jag är inte bekant med VPN-hastigheter, men säg att du har 100 mbps hem-internet, och från där ansluter till ett VPN utomlands till någon annan plats på jorden. Hur mycket skulle hastigheten sjunka?

Hur kommer det sig att min maxade vid 10 mbps? Lol

Var är VPN-servern du ansluter till?

Använd inte kommersiella VPN:er. Jag får 80 mbps upp och ned med 280-320 ms ping. Perfekt för allt

Jag gjorde just ett test för dig med min iPhone 13 på wifi med Express VPN. Mitt hem-internet är gigabit men jag får inte alltid full hastighet.

Utan VPN visade mitt första test 486 Mbps ned och 341 Mbps upp med en ping på 6 ms.

Med VPN till USA, rapporterade mitt andra test 255 Mbps ned och 167 Mbps upp med en ping på 216.

Hoppas det ger dig en ungefärlig uppfattning om hur din internet skulle påverkas.

Jag har gigabit i Kanada och får 80 mbps utomlands även om jag får 300-400 mbps på lokala servrar

Ingen aning. Vet inte var du är i Vietnam eller vilken ISP du har.

Du sätter upp din egen VPN-server hemma? Och tar med dig en reserouter? Kan jag skicka ett meddelande till dig för inställningen?

Tack för detaljerna! Så när du säger ditt hem-internet, menar du då internet i USA eller där du är just nu? Och hur många gigabit?

Hmmm, min nedladdning är 170 mbps i USA, när jag kopplar till en Vietnam VPN-server från USA, är det bara 10 Mbps :frowning: detta gör mig orolig och osäker på om jag kan åka till Vietnam.

För din del verkar VPN-hastigheten vara halverad… vilken webbplats använder du för hastighetstest?

Ah gigabit i Kanada… okej jag förstår. Hur mycket kostar din ISP per månad i Kanada?