För de som inte är medvetna, har Valorant fortfarande inte släppts i Kina. Jag känner att om de inte släpper spelet till den regionen snart, kan det verkligen skada tillväxten av spelets professionella scen och spelarbas i öst

Anledningen till att detta är så förvånande är att League of Legends redan är massiv i Kina, med mer än 70 miljoner rankade spelare, mer än EU + NA + KR sammanlagt. Detta betyder att Riot redan har en etablerad fanbas i Kina, så det verkar mycket konstigt att Valorant fortfarande inte har lanserats i den regionen.

Jag känner att om Riot inte kan lansera spelet där före VCT masters 2 (deras första internationella LAN-turnering), kommer det verkligen att skada spelets tillväxt i öst. Det kommer också att innebära att den professionella scenen i dessa regioner blir eftersläpande, eftersom en ny professionell spelare har ett år mindre erfarenhet än sina NA/EU/KR-kollegor.

"

Valorant, det nya FPS-varumärket från Riot Games, har framgångsrikt registrerat sitt varumärke och copyright i Kina. Nästa steg är att skicka spelet för godkännande så att spelet kan få en officiell lansering i landet."

Det tycks ännu inte ha blivit godkänt för en ordentlig lansering av myndigheterna där.

Jag antar att det beror på att Kina har väldigt stränga censurlagar och att saker som i spelet konstverk och skins måste granskas för att säkerställa att de följer dessa.