Jag hade verkligen svårt att lösa detta problem, men tänkte att jag skulle posta min lösning här ifall någon annan har samma problem. Förutom att Steam Deck-verktyg som fläktinställningar osv blev blockerade av Easy Anti-Cheat, upptäckte jag också att jag blev utkastad från en match med meddelandet att jag antingen var försenad, fuskade eller använde VPN. Min lösning var lite konstig, men den involverade att koppla in en trådlös tangentbord/mus-dongel och det löste problemet. Jag antar att Epic antog att om du spelar på Windows och det inte finns någon tangentbord eller mus kopplad, måste du vara en bot. Hur som helst, hoppas att det hjälper någon där ute.
Det är konstigt, jag använder handhållet sällskapsdjur och har inte blivit utkastad tidigare. Har du försökt använda HC och se om du fortfarande blir utkastad?
Det är ett falskt positivt. Felet du får beror på WiFi.
Använder du OLED- eller LCD-modell?
Jag har aldrig haft det här problemet.
Redigering: (Jag använder Mega Thread WiFi-drivrutiner)
Det betyder att ditt HWID är svartlistat från Fortnite, om du behöver hjälp kan du skicka ett meddelande till mig på Discord virtualizexe.
Hittade du någonsin en lösning? Jag har samma problem.
Jag får detta fel så fort jag sätter på min VPN (Winscribe). När VPN:n är avstängd, får jag lagg och det slutgiltiga meddelandet. OLED-deck. Jag misstänkte att det var WiFi eftersom det saktar ner mina speedtest.net-resultat ganska mycket.
Jag kanske testar det. Jag har bara prövat Steam Deck-verktyg hittills. Kör du en LCD- eller OLED-modell?
Vad då? Vad är lösningen? Jag testade det på två olika WiFi-nätverk och en mobil hotspot… Jag menar, om det är sant är det toppen eftersom det är ganska irriterande att ha dongeln inkopplad.
Jag vill prova Mega Thread-drivrutinerna men är det korrekt att de är för LCD-modellen? Jag har en OLED med Qualcomm QCA206x.
Trots att alla säger att jag har fel, gör USB-dongeln fortfarande att spelet fungerar för mig lol, så vem vet.
Kör Windows 10 på LCD-modellen. Använder rEFInd för dualboot och handhållet sällskapsdjur för controller-stöd.
Jag är ganska säker på att WiFi-drivrutinerna i Mega Thread kommer att fixa det problemet.
Om du använder OLED-modell hjälper inte Mega Thread:s WiFi-drivrutin eftersom den bara gäller för LCD-modellen.
Jag är på LCD-modellen. Jag läser inte så mycket om LED eftersom jag inte har den. Kontrollera och se om det är samma WiFi-kort.
Vad är en USB-dongel? Jag har samma problem och kan inte hitta en lösning.
Det här är vad jag refererade till.
Prova att koppla in en USB-mus och tangentbord och se om det fortfarande kickar ut dig. Om det inte gör det, köp något som detta och använd det när du spelar. Logitech USB Unifying Receiver, 2.4 GHz Wireless Technology, USB Plug Compatible with All Logitech Unifying Devices Like Wireless Mouse and Keyboard, PC/Mac/Laptop - Black: Keyboard & Mouse Sets: Amazon.com.au
Jag förstod. Ville bara vara säker på att OP förstod det.