Firewalla delar inte IP till NordVPN - Behöver hjälp!

Hej alla Redditor,

Jag stöter på ett förbryllande problem med min Firewalla och NordVPN, och jag hoppas att någon här kan kasta ljus över det. Nyligen märkte jag att när jag tilldelar en enhet till NordVPN via Firewalla, visar den min riktiga IP istället för att vidarebefordra den till VPN:en. Detta problem började idag, trots att allt fungerade bra tidigare. Jag har testat att använda olika profiler på Firewalla, men samma problem kvarstår.

Intressant nog, när jag använder NordVPN-programmet själv, fungerar det perfekt, vilket tyder på att problemet kan vara specifikt för Firewalla-enheten eller dess konfiguration.

Har någon annan upplevt ett liknande problem med Firewalla och NordVPN? Om så är fallet, hur lyckades ni lösa det? Jag är öppen för förslag eller felsökningstips.

Här är några ytterligare detaljer som kan vara till hjälp:

• Jag har använt Firewalla och NordVPN tillsammans utan problem fram till nu.
  • Jag har testat olika profiler på Firewalla, men den visar konsekvent min riktiga IP istället för att vidarebefordra till NordVPN.
  • När jag använder NordVPN-programmet direkt, fungerar det som förväntat, vilket indikerar att VPN:en i sig fungerar korrekt.

Jag skulle uppskatta alla insikter eller råd från gemenskapen. Tack i förväg för er hjälp!

Redigering 1: Här är loggen som är i VPN-profilen, är det en normal anslutning?

2023-07-17 10:19:07 MANAGEMENT: Klientsavstängning
2023-07-17 10:19:24 MANAGEMENT: Klient ansluten från /dev/vpn_041PKJDS
2023-07-17 10:19:24 MANAGEMENT: KOMMANDO 'state'
2023-07-17 10:19:24 MANAGEMENT: Klientsavstängning
2023-07-17 10:19:24 MANAGEMENT: Klient ansluten från /dev/vpn_041PKJDS

Dubbelkolla att VPN faktiskt är ansluten. Jag använder NordVPN med Firewalla och märkte att den inte längre kopplade upp sig häromdagen. Det visar sig att Nord ändrade sin inloggningsprocedur så att du måste gå till deras webbplats och skapa ett unikt användarnamn och lösenord när du loggar in via en generell router jämfört med deras egen app. Så du kan inte längre använda dina vanliga inloggningsuppgifter, utan måste generera autentiseringsuppgifter för engångsbruk.