Jag arbetar med ett projekt på mitt företag som kräver en IPv6-adress för att säkerställa att appen kan göra allt den behöver över IPv6. Min Unifi UDM och CenturyLink-internet fungerar inte bra tillsammans, så jag behöver ett kortsiktigt lösning under en månad. Några tips?
Edit: tack för alla förslag! Jag försökte sätta upp tunnelbroker med UDM och hade svårt att få den att dela ut IPv6 till klientenheter, men det fungerade för själva routern.
Jag använde slutligen standardroutern från min leverantör för tillfället, som stödjer 6rd och måste fungera för tillfället.
Om du är i USA kan du testa att ansluta till T-Mobile-nätverket. Jag tror att de delar ut IPv6-adresser till alla. Det kommer nog inte att låta dig vidarebefordra portar dock.
Jag konfigurerade inställningarna för tunnelbroker på min HG8245W5 som tillhandahålls av min ISP. Det verkar vara anslutet, men jag kan inte få tillgång till något IPv6-nätverk. Eller om ens IPv6-adresserna är giltiga globalt.
Det enda att tänka på är att 6-in-4-tunneling kräver en offentlig IPv4 på båda ändar, så he.net är bara användbart om ingen NAT är inblandad. En VPN har inte denna begränsning.
Fick en GL-iNET-router för 200 kr ny. Fungerar utmärkt för detta när jag routar den via min telefon.
Nu skulle det vara bra om min ISP kunde bli av med den besvärliga CGNAT…
Ingen portforwarding behövs, du får fullt routbara IPv6-adresser för din telefon plus eventuella tethered-enheter, och kan ta emot inkommande anslutningar direkt till dem om du vill. IPv6 ger dig en ordentlig routad anslutning, inte det dåliga CGNAT du får med v4.