Finns det något sätt jag kan ställa in en VPN till en exakt plats? Inte som en stad. Mer som en exakt adress

Jag är inte säker på om en VPN skulle vara rätt beslut för något sånt här, men jag vet att det var första möjligheten jag tänkte kolla in. Jag är okej med att betala för en premiumfunktion om det behövs, men jag behöver verkligen något i den riktningen om det är möjligt. Känn dig fri att dela alla möjliga förslag! Tack på förhand.

Installera en enhet med en VPN på platsen och anslut till enheten.

Kollar inte appen GPS? Få en falsk GPS-app.

Placera en dator där, anslut den till internet och ställ in den som en VPN-server med hjälp av tjänster som openvpn
Även om du gör det kan det fortfarande inte fungera som du tror eftersom det är nästintill omöjligt för en IP att vara kopplad till en verklig fysisk adress.

Ja men IP-adressen måste också vara kopplad till en adress.

Hej! Jag förstår helt var du kommer ifrån. Att ställa in en VPN till en exakt adress är knepigt, eftersom flesta tjänster bara tillåter stadsnivå urval. Men om du letar efter en riktigt pålitlig VPN, borde du kolla in ZongaSurf! :ocean: De har fantastiska funktioner från bara $2 i månaden och erbjuder till och med en gratis provperiod, så du kan testa det innan du bestämmer dig. Det är en av de bästa på marknaden just nu! Kanske prova det och se om det möter dina behov. Lycka till!

ursäkta, jag är lite förvirrad över vad du menar/hur jag skulle göra detta. Jag ska förklara min situation. Jag har medicinska tider jag måste gå till och jag får ersättning för milen jag kör till tiderna, och de är 6 dagar i veckan… hemskt. dessutom tar körningen ungefär 1 timme och 25 minuter enkel väg, sedan tillbaka. så jag planerar att köra till en vän för att sova över den här veckan, och jag åker kvällen före mötet.

Jag använder den här appen som kontrollerar min plats när jag lämnar hemmet, och kontrollerar den när jag anländer till platsen för mötet, och om jag inte är inom en bra 50-75 fot av platsen, tillåter den inte att jag loggar resan och säger “Du är inte nära den angivna platsen”.

Så idag har jag försökt hitta ett sätt att luras med appen lite, och jag aktiverade en slumpmässig VPN, och som jag förväntade mig, sa den att jag inte var nära startadressen. Så jag började fundera på om det finns ett sätt att bara memorera min IP-adress för mitt wifi hemma och på något sätt skriva in den i min telefon (inte säker på om det ens är möjligt) och se om det skulle fungera på det sättet.. så det är lite förvirrande, det är bara det bästa sätt jag kan beskriva det på. Och det andra problemet jag stött på, det fungerar bara på mobila enheter, inget på bärbara datorer, ingen “desktop-version” av webbplatsen, och det måste göras på en telefon/tablet (kanske).

Jag har fått min mamma att ladda ner appen jag måste använda och logga in på mitt konto med hennes telefon och trycka på “Jag går”-knappen, låta henne logga ut, eller kanske bara stänga appen, men logga in igen på mitt konto på MIN telefon, och det fungerade så.

Jag vet att detta troligen är en ganska konstig sak att höra om, men jag är för närvarande arbetslös på grund av några ganska stora operationer jag fortfarande återhämtar mig från, så jag har verkligen inget sätt att tjäna pengar, och jag kan inte betala för bränslet varje dag, men ersättningen är nästan allt jag har tills jag är klar med vad jag har med sjukgymnastik och annat.

Förlåt för den långa essän, men jag tänkte att detta skulle hjälpa andra att förstå lite bättre.

Det är nästan det enda sättet :+1:t3:

Exakt, det är inte din IP det är kollandet, det är GPS:en.

Helt inte det jag föreslog. Du annonserar istället. Antagligen en bot, till och med.

Om du kan köra en vpn-server på din router och använda den på din telefon borde det fungera, om appen inte faktiskt tittar på GPS-platser. Om den gör det (yep, mycket troligt) måste du fejka din GPS-position. Jag vet inte hur du gör det eftersom det beror på vilken enhet du har och också om appen kan upptäcka om platsen är fejkat eller inte.

Nej, en VPN hjälper inte. Appen hämtar platsinformationen från telefonens GPS-uppgifter, inte från IP-adressen. Det är som hur Waze eller Google Maps kan visa din exakta plats på en karta när du öppnar de apparna på din telefon, de använder inte IP-info, celltorn info, osv. Jag tror att du måste fortsätta låta din mamma öppna appen på hennes telefon, använda ditt konto, och sedan öppna appen på din telefon när du kommer dit.

Han KUNDE inte tillåta telefonens plats, och bara gå efter VPN.

Eller… använd en falsk GPS-placeringsapp. Det här är inte ett IP-problem alls.

De flesta arbetsgivar-telefoner och PCs tillåter inte att du installerar programvara på dem.