Finns det något sätt att hosta min egen proxy-webbplats/server?

Vad titeln säger. Jag har tittat på alla proxies på github, men förstår inte riktigt. Jag vill skapa/kopiera en så jag kan använda den i skolan. Hur ställer jag in dem så att de inte bara är lokala? Är det möjligt att ha en proxy i en HTML-fil? Vad om jag kopplade en proxy från github till en länkad domän som jag köper?

Sorry, men du blandar verkligen ihop ord som inte ger mening. Kan du beskriva ditt mål? Vad vill du uppnå?

Kom igen, du kan inte riktigt driva en proxy från en HTML-fil, proxies måste köra på en server. Vad jag skulle göra är att starta en VPS och ställa in din proxy där, sedan peka DNS för din domän till den servern.
https://github.com/oxylabs/what-is-http-proxy

github kan inte vara proxy. om det är vad du frågar.

du kan hosta en proxy, vidarebefordra eller omvänd, hemma.

Med proxy i en HTML-fil menar du en webproxy? Som att du går till en webbplats, och du skriver in en URL, och den laddar den URL:en server-side och ger dig utdata? Om så är fallet, kolla in ultraviolet, och holy unblocker, och liknande projekt.

Alternativt kan kasm arbetsytor användas liknande - mindre som en grundläggande webproxy, men låter dig ha fjärrskrivbord till ditt eget hemnätverk med enkel inställning via en webbläsare på din egen domän. Detta betyder att du kan öppna en webbläsare inom din kasm arbetsyta och gå till en URL. Detta är bättre än en webproxy av flera skäl, främst är sidkompatibilitet med webproxy ganska kass.

du försöker att hosta en webbplats på github det är ganska enkelt att göra. följ bara en handledning om du inte förstår deras instruktioner på webbplatsen

nginx eller apache, öppna port 80

Sorry, jag är i princip ny på detta. Jag försöker hosta min egen webproxy till en domän jag äger, eftersom länkar till github/replit/heroku blockeras på min skola. Till exempel, om jag ville göra en kopia av Ultraviolet webproxy, hur kan jag skapa en och koppla den till en domän?

Det kan det om du verkligen pushar github actions, men det kommer inte att vara roligt :slight_smile:

Vad hindrar dig från att bara använda en av de många VPN-leverantörerna? Det borde fungera…

Eller: varför inte hosta en VPN hemma så du kan tunnla genom din egen ISP?

Varför måste det vara en (webb)proxy?

https://www.reddit.com/r/selfhosted/s/0babGHrfj2 detta var mitt förslag

Nu, för att hosta uv, måste du först välja en UI som använder uv och hosta det. Holy unblocker är ett vanligt exempel. GitHub - QuiteAFancyEmerald/Holy-Unblocker: Holy Unblocker LTS is a web proxy service that helps you access websites that may be blocked by your network or policy extensions all within your browser with no download or setup. It does this securely and with additional privacy features. Browse Tor/Onion sites in any browser, hide browsing activity and bypass filters. (Star if you fork it!!!)

Anta att du har en egen maskin som kör 24/7 som du vill hosta detta på, installera Linux på den (antingen nativt eller i en virtuell maskin, låt mig veta om du behöver mer hjälp med detta) (Jag rekommenderar Linux mint om du precis börjat använda Linux) (Windows skulle också funka men jag vägrar hjälpa någon att använda Windows för en server) sedan installera npm på den maskinen (sudo apt install npm nodejs) och följ den här handledningen GitHub - QuiteAFancyEmerald/Holy-Unblocker: Holy Unblocker LTS is a web proxy service that helps you access websites that may be blocked by your network or policy extensions all within your browser with no download or setup. It does this securely and with additional privacy features. Browse Tor/Onion sites in any browser, hide browsing activity and bypass filters. (Star if you fork it!!!)

När du har det igång bör du kunna ansluta till det från den datorn genom att öppna localhost:8080

Nu måste det kopplas till en domän. Jag skulle rekommendera att använda en Cloudflare-tunnel för att exponera holy unblocker, och använda Cloudflare-åtkomst för att göra det inte helt offentligt. Du skulle behöva skapa ett Cloudflare-konto, lägga till en ny domän, och sedan gå till din registrar och ställa in namnservrarna för din domän till de som Cloudflare tillhandahåller. Sedan kan du gå till zero trust → tunnlar, installera tunnel på din Linux-enhet med kommandot de gav dig.

Sedan skulle du lägga till ett allmänt värdnamn, holyub.mydomain.com (byt ut mydomain.com mot din domän) och ställa in det till http://localhost:8080

Sedan går du till access under zero trust, och skapar en ny applikation, kalla den vad du vill, ställ in den för att inkludera e-post och bara några specifika e-postadresser du kontrollerar.

Sedan, på din skoldator, skulle du gå till holyub.mydomain.com, det skulle fråga efter din e-post, du skulle ange din e-post, den skulle skicka dig en kod, du skulle ange koden, och då skulle du kunna få tillgång till holy unblocker!

Detta är dock inte vägen jag rekommenderar. Webproxyer är skit. Kasm arbetsytor är ett mycket bättre sätt att gå till väga. Fult fjärrskrivbord i din webbläsare. Stoppar många av problemen med webproxyer.

Skriv en åtgärd som startar en proxy på en GitHub-cloud runner? Jag kan föreställa mig att en åtgärd bara får köra under en viss tid på en hostad runner?

jag var inloggad på fel konto😭

De flesta som ställer liknande frågor använder ofta en skolägd enhet som en Chromebook vilket inte kan köra Linux / android-appar / tillägg på grund av skolrestriktioner. Det lämnar dem bara med Web.

Så kasm skulle i princip strömma mitt hem-skrivbord till en webbläsare och jag skulle kunna kontrollera det?

Få igång triggern själv :slight_smile:

Ja, beroende på din setup. Jag föredrar att inte strömma mitt hem-skrivbord, utan att strömma ett Linux-skrivbord som den själv kör. Mycket bättre upplägg efter min erfarenhet. Det kan också göra RDP till Windows genom https://www.kasmweb.com/docs/latest/how_to/fixed_infrastructure.html.

Oavsett hur du ställer in det, skulle det vara ett fullständigt skrivbord du får tillgång till och kan kontrollera via en webbläsare. Det enda skillnaden är om det är din vanliga dator eller Kasm:s egna avancerade Linux-miljö.