Jag jobbar med ett projekt på mitt företag som kräver en IPv6-adress för att försäkra mig om att appen kan göra allt den behöver göra över IPv6. Min Unifi UDM och CenturyLink-internet fungerar inte bra ihop, så jag behöver en temporär lösning för en månad. Har ni några tips?
Redigerat: tack för alla förslag! Jag försökte sätta upp tunnelbroker med UDM och hade svårt att få den att dela ut IPv6 till klientenheter, men det fungerade för själva routern.
Jag använde slutligen den standardrouter jag har från min ISP, som stödjer 6rd och måste fungera för tillfället.
Om du är i USA kan du prova att gå med på T-Mobile-nätet. Jag tror att de delar ut IPv6-adresser till alla. Men det kanske inte tillåter port-vidarebefordring.
Jag konfigurerade inställningarna för tunnelbroker på min HG8245W5 som jag fått av min ISP. Den säger att den är ansluten, men jag kan inte komma åt något IPv6-nätverk. Eller om IPv6-adresserna ens är giltiga globalt.
Den enda nackdelen är att 4 i 6 6 i 4-tunneling kräver en offentlig IPv4-adress på båda ändar, så he.net är bara användbart om ingen NAT är involverad. En VPN har inte denna begränsning.