Finns det någon Sonarr-guide för nybörjare någonstans?

Jag använder plex media server på min Windows-dator. Det är allt bra, men jag blir irriterad på att behöva hämta mitt media manuellt.

Jag har kommit så långt som att ladda ner Sonarr (Radarr också och jag antar att processen kommer vara väldigt lik för båda) men nu är jag verkligen förlorad när det gäller att ställa in automation. Jag vill att mina nerladdningar ska gå via Real-Debrid eftersom jag har det. Jag vill bara ha en ELI5 steg-för-steg guide om hur man får det att fungera

Jag är rädd att vi inte stödjer RealDebrid-systemet. Det är en plåga för torrent-systemet som bara läcker och inte sätter seeds. Om alla gjorde det skulle torrentarna dö.

dåliga guider

usenet > torrenting

Hej /u/CerberusC24 -

Det finns många resurser tillgängliga för att hjälpa dig felsöka och hjälpa communityt att hjälpa dig.
Vänligen granska detta inlägg och du kan sannolikt lösa ditt problem utan att vänta på en människa.

De flesta felsökningsfrågor kräver debug- eller trace-loggar.
När du lämnar loggar se till att du följer denna wiki-artikel om insamling av loggar för att säkerställa att dina loggar är det som behövs för felsökning.

Loggar ska lämnas via metoderna som anges i wiki-artikeln. Notera att Info-loggar sällan är hjälpsamma för felsökning.

Tjugo-tre vanliga frågor och deras svar finns på vår FAQ.

Vänligen granska våra felsökningsguider som leder dig genom hur du felsöker och noterar olika vanliga problem.

Om du fortfarande är fast kommer du att ha användbara debug- eller trace-loggar och skärmdumpar att dela med människorna som snart kommer att anlända.
De människorna kommer sannolikt att be dig om exakt samma sak som denna kommentar frågar efter..

När din fråga/problem är löst, vänligen kommentera var som helst i tråden och skriv ‘!solved’ för att byta utseende till löst.

Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderatorerna för detta subredit om du har några frågor eller bekymmer.

Titta på trashguides (ibracorp på YouTube)

YouTube kommer att vara din vän.

Jag skulle kunna tänka mig att använda usenet om det var gratis. Ja, jag inser att jag skulle kunna få mer med betydligt färre indexers men jag betalar mindre än 40 dollar i månaden för internet och VPN och jag kan hitta 97% av det jag vill ha. Extra pengar är inte värt de få saker jag kan hitta, vilket är mest barnprogram av någon konstig anledning.

Jag behöver mer detaljer än detta. Jag vet inte vad trash guides är och jag kan faktiskt bara tillräckligt mycket om torrentar för att ladda ner dem, så jag är inte bekant med vad usenet är heller.

Jag skojar inte, jag försöker verkligen lära mig här eftersom jag trodde att det skulle vara tillräckligt enkelt att automatisera och det visar sig att jag inte har en aning om vad jag gör.

Faktiskt, min VPN för de få torrentarna jag gör kostar mig mer än min usenet-leverantör. Indexers var en engångsgåva, men de var inte alltför dyra heller.

Bortsett från VPN skulle mina torrentkostnader fortfarande vara högre: min uppladdningshastighet är för låg för att behålla min ratio på privata trackers om jag bara skulle använda torrent, så jag skulle ständigt behöva köpa block, vad nu det kallas.

Öppna Google. Skriv ”trash guides”. Det är faktiskt det första du får fram.

Bli bra på att googla, du kommer att behöva det.