Jag använder plex media server på min Windows-laptop. Visst är det helt okej, men jag börjar bli irriterad på att behöva hämta mitt media manuellt själv.
Jag har kommit så långt som att ladda ner Sonarr (Radarr också och jag antar att processen kommer att vara mycket lik for båda) men nu är jag verkligen förlorad om hur man sätter igång automationen. Jag vill att mina nedladdningar ska gå via Real-Debrid eftersom jag har det. Jag vill egentligen bara ha en ELI5 steg-för-steg-guide om hur man får det att fungera.
Jag är inte rädd, vi stöder inte RealDebrid-systemet. Det är ett plågeri för torrenting-systemet som bara läser och delar inte. Om alla gjorde det skulle torrents dö.
Det finns många resurser tillgängliga för att hjälpa dig felsöka och hjälpa communityn att hjälpa dig.
Vänligen granska denna kommentar och du kan sannolikt få ditt problem löst utan att behöva vänta på en människa.
De flesta felsökningsfrågor kräver debug- eller spårningsloggar.
I alla fall där du lämnar loggar, se till att du följer the Gathering Logs wiki-artikel för att säkerställa att loggarna är vad som behövs för felsökning.
Loggar bör tillhandahållas via de metoder som anges i wiki-artikeln. Notera att Info-loggar sällan är till hjälp för felsökning.
Dussintals vanliga frågor och problem och deras svar finns på vår FAQ.
Vänligen granska våra felsökningsguider som leder dig genom hur du felsöker och noterar olika vanliga problem.
Om du fortfarande är fast, har du användbara debug- eller spårningsloggar och skärmdumpar att dela med de människor som snart kommer att dyka upp. Dessa människor kommer sannolikt att fråga dig efter exakt samma sak som denna kommentar frågar..
Jag skulle vara intresserad av usenet om det var gratis. Ja, jag inser att jag kan få mer med mycket färre indexers men jag betalar mindre än 40 dollar i månaden för internet och VPN och jag kan hitta 97 % av det jag vill ha. De extra pengarna är inte värda de få saker jag kan hitta, vilket är främst barnprogram av någon konstig anledning.
Jag behöver mer detaljer än så här. Jag har ingen aning om vad trash guides är och jag vet knappt tillräckligt om torrents för att kunna ladda ner dem, så jag är inte bekant med vad usenet är heller.
Jag skryter inte, jag försöker lära mig här för jag trodde att det skulle vara tillräckligt enkelt att automatisera och det visar sig att jag inte har en aning om vad jag gör.
Tja, min VPN för de få torrents jag gör kostar mig mer än min usenet-leverantör. Indexers var en engångsdån, men de var inte alltför dyra heller.
Bortsett från VPN:en skulle mina torrents fortfarande vara dyrare: min uppladdningshastighet är för låg för att upprätthålla mitt ratio på privata tracker. Därför skulle jag ständigt behöva köpa block, vad det nu heter.
Om du vill automatisera, börja smått med något som Ombi eller Overseer beroende på vad för plattform din server har. Båda är extremt lätta att ställa in med sonarr och en torrentklient. Du behöver använda torrents och inte real debrid först, som andra sagt här är det komplicerat eller inte stöds på den setup du använder just nu. Så mitt råd är att bli bekväm med att använda alla arrs och annan programvara först, och sedan våga prova annat.
Det hjälper inte mycket för min användning eftersom jag inte ser något som hänvisar till real-debrid. Men jag har sett reddit-kommentarer dyka upp på Google där folk säger att de fått det att fungera. Men det finns inga fler detaljer. Jag vet HUR man googlar, mitt problem är att jag inte vet vad jag ska googla.
Offentliga trackers är långsamma, ljuger om seeders, beskrivningen är inte alltid tillförlitlig (både kvalitet och arifakt eller falskt eller felaktigt innehåll), och kvalitetsversionerna är inte tillgängliga eller med fördröjning.
Om du bara vill ha tillgång till innehåll och titta på ett avsnitt per dag och inte har något emot att vänta om det behövs, kan de användas. Men om du vill ha 4k HDR surround sound-episoder minuter efter att de sänts, innan du går och lägger dig, är privata trackers eller usenet vägen att gå (med star-apps finns ännu mer elitkällor som är ännu bättre).
Realdebrid stöds inte, och det är snällt sagt. De seedar inte, bara läser av, så är de inte direkt omtyckta av communityn eftersom de inte tillför någonting. Jag tror inte att du hittar många guider.
Det bästa jag kan göra är att peka dig hit: GitHub - rogerfar/rdt-client: Real-Debrid Client Proxy. Det är ett program som kommunicerar med rd, men framstår som qbittorrent för andra appar, och trash guides täcker qbittorrent. Hur man installerar appen, eller får filerna till din server, är upp till dig.