Finns det någon som vet hur man laddar ner roms i USA

Jag planerar att flytta och några vänner har fått brev från internetleverantörerna av skäl som rör upphovsrätt och jag undrar om det finns något sätt att ladda ner utan att få det brevet, använder jag ett VPN eller något? Som att använda torrents och så vidare

Om du letar efter roms: Gå till länken i https://www.reddit.com/r/Roms/comments/m59zx3/roms_megathread_40_html_edition_2021/

Du kan navigera genom att klicka på de olika flikarna för varje företag.

När du klickar på länken till Github är den första länken du landar på fliken Hem, den förklarar hur man använder Megathread.

Det finns fem flikar som länkar direkt till samlingar baserade på konsol och utgivare, inklusive Nintendo, Sony, Microsoft, Sega och PC.

Det finns också flikar för populära spel och retrospel, där retrospel definieras som gamla arkadsystem.

Ytterligare hjälp finns på /r/Roms officiella Matrix Server Länk

Jag är en bot, och denna handling utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller funderingar.

Ingen på den här planeten har fått ett brev från sin ISP för att ha laddat ner en rom. Ditt vänner torrentade filmer och/eller TV-program utan ett VPN.

Vanligtvis är det offentliga torrents som ISP:erna använder för att samla information. Ett VPN kan hjälpa till att undvika de irriterande breven från din ISP. Men det är inte alltid nödvändigt.

Du kan få tillgång till direktnedladdningar från sidor som Internet Archive (delade länkar i Megathread) eller Myrient, vilket är starkt kopplat till att ladda ner här på r/ROMs på grund av mängden och naturen av samlingar som delas från dessa sidor, som motsvarar databaser från No-Intro och Redump datfiles.

Du kan även använda filer som delas via 1fichier, Mega, Google Drive eller andra molntjänster som delar ROMs på internet nuförtiden.

Det är inte nödvändigtvis sant. Människor kan få brev från sina ISP:er angående vissa nedladdningsmetoder för ROMs.

Det finns personer i flera communitys jag varit med i som har fått brev för att ha laddat ner ROMs över internet, inklusive Nintendo ROMs. Jag har lämnat de flesta av dessa communitys och är nu med i en liten handfull. Jag har samlat i nästan 10 år, så jag har sett en hel del.

Jag har samlat i nästan 10 år och har samlat på mig en hel del ROMs. Efter att ha samlat i så många år har jag också fått tillgång till privata servrar som delar ROMs, så jag har börjat dra mig tillbaka från de offentliga.

Endast torrenting kommer att få dig att få ett brev eftersom du är sändaren när du gör det.

Direktnedladdningar kommer aldrig att leda till ett brev eller juridiska åtgärder.

Om du hittar något bevis för motsatsen, vänligen länka det här.

Som jag nämnde har jag lämnat några av de communitys som hade bevis för detta (de flesta av de communitys jag var med i var AirDC, Discord-servrar och Telegram-servrar). Deras ISP:er delade en lista över vad som laddades ner från vissa sidor.

Jag undvek listorna över sidor som delades via breven och informerade även vänner om att inte ladda ner från dem.

Efter så många år av att samla ROMs har jag kommit in i några privata servrar som delar ROMs, så jag har slutat hänga i de offentliga.

Var snäll och läs det ursprungliga kommentaren jag svarade på. En medlem i communityn sade “Ingen på denna planet har fått ett brev från sin ISP för att ha laddat ner en ROM”. Jag sa att det inte var sant och att jag hade sett det hända förut. Jag svarade på det faktum att jag har sett det publiceras i de communitys jag var med i. Så för att säga att det inte har hänt är sant? När jag har sett det, måste jag ha fel.

Hade du också sett min andra kommentar, som jag skrev direkt till OP? Troligen inte. Kolla gärna in den.

Som jag sa har jag sett mycket.

Jag får bara ta ditt ord för det.

Tack, jag är inte den som gillar att bråka men jag har sett mycket vilseledande information därute. Inte många gör efterforskningar eller har sett det hända själv.

Tro mig, om jag fortfarande var en del av de communitys, skulle jag dela inläggen, men det hände för 6-9 år sedan. Hur kan jag då kunna visa bevis från communitys som är stängda eller som jag lämnade? Det är ganska svårt, om du frågar mig.

Min samling började när några sidor försvann från Nintendo. Jag har över 360 TB med ROMs och ISO-filer (på olika datorer och externa hårddiskar). Mina samlingar inkluderar No-Intro och Redump, och jag vill även samla andra set från olika datgroups. Nästan alla mina samlingar är antingen offentliga eller privata.

Jag har slutat samla eftersom jag vill ha en ordentlig setup för att hysa och dela alla mina ROMs, men det kommer att kosta mycket pengar.

Om folk torrentar, laddar de också upp och exponerar sin IP-adress. Det är lätt att gå efter.

Men för att bara ladda ner ROMs, kanske mitt första påstående var överdrivet, men jag tror inte att det finns någon risk att ladda ner ROMs från välkända resurser, och om någon får brev från sin ISP misstänker jag att det är andra aktiviteter inblandade.

Men igen, jag är inte här för att kalla någon lögnare, så jag tar ditt ord för det.