Jag vill göra detta eftersom min VPN (Atlas VPN) inte stödjer split tunneling och också om jag kunde göra detta, vilken torrentklient borde jag använda. Jag vet också att dockercontainrar fungerar så, men min VPN fungerar bättre för Windows och jag har redan prenumerationen i 2 år, så jag kan inte byta. Jag använder också Ubuntu Server.
En Windows 10 VM fungerar bra som torrentklient. Installera bara qBittorrent och din VPN-programvara. Se till att binda din VPN-nätverksadapter i qBittorrent-inställningarna. Installera inte Sonarr på samma VM, ha det på en separat som inte är bakom VPN.
Du bör göra ett läckagetest för torrenten innan du kopplar den till Sonarr.
Det är väldigt tungt. VMs suger, min vän. Jag skulle bara använda Deluge eller qBittorrent med Docker och WSL2. Du kan göra en docker-compose-fil för att köra allt du vill, t.ex. Sonarr, Deluge, Plex, Overseerr, Jackett, OpenVPN. Det är vad jag gör och det fungerar perfekt. Mitt PC är till och med i ett annat rum på WiFi, men jag kan fortfarande streama 4K-remuxad UHD medan jag laddar ner genom en VPN-tunnel. Hämta detta och anpassa det: GitHub - sebgl/htpc-download-box: Sonarr / Radarr / Jackett / NZBGet / Deluge / OpenVPN / Plex
Om du startar en VM kommer den att fungera precis som något annat i nätverket.
Jag är inte säker på att det är den bästa idén, men du kan ha roligt.
Hej /u/WhyStickateBed1234 -
Du nämnde Docker [docker], om du behöver Docker-hjälp, se till att generera en docker-compose av alla dina dockerbilder i en pastebin eller gist och länka till den.
Nästan alla Docker-problem kan lösas genom att förstå Docker-guiden, vilken handlar om begrepp som användare, grupp, ägarskap, behörigheter och vägar.
Många finner TRash’s Docker/Hardlink Guide/Tutorial lättare att förstå och mindre konceptuellt.
Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller bekymmer.
Hej /u/WhyStickateBed1234 -
Det finns många resurser tillgängliga för att hjälpa dig felsöka och hjälpa samhället att hjälpa dig.
Vänligen granska detta kommentarsfält och du kan sannolikt lösa ditt problem utan att vänta på en människa.
De flesta felsökningsfrågor kräver debug- eller spårningsloggar.
När du tillhandahåller loggar, se till att du följer logging-guiden för att säkerställa att loggarna är de som behövs för felsökning.
Loggar bör tillhandahållas via de metoder som föreskrivs i wiki-artikeln. Notera att Info
-loggar sällan är till hjälp för felsökning.
Dussintals vanliga frågor och deras svar finns på vår FAQ.
Vänligen granska våra felsökningsguider som leder dig genom hur du felsöker och noterar olika vanliga problem.
- Sökningar, indexers och trackers - för om något inte kan hittas
- Nedladdning & import - för när nedladdningsklienter har problem eller filer inte kan importeras
Om du fortfarande fastnar, kommer du ha användbara debug- eller spårningsloggar och skärmdumpar att dela med de människor som snart anländer.
Dessa människor kommer sannolikt att be dig om exakt samma sak som denna kommentar frågar…
När ditt problem är löst, vänligen kommentera var som helst i tråden med ‘!solved’ för att ändra flair till löst
.
Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller bekymmer.
Du kan prova qbittorrent och ställa in en proxy för din VPN (om tillgängligt)… då behöver du inte split tunneling eller slösa resurser med en VM.
Du kan göra detta.
Jag brukade bara göra detta för torrentningskomponenten.
Jag skulle “dela” det enheten jag laddade ner mitt media till och installera Sonarr på värdmaskinen så den skulle flytta de färdiga torrentarna till RAID-enheten när de är klara.
Det orsakade mycket problem.
Jag skulle bara välja en annan VPN-leverantör som erbjuder split tunneling eller använda docker, som nämnts här av någon annan.
Det är ärligt talat inte värt besväret.
Jag har gjort detta för att komma runt samma problem, även om jag använde en lättvikts Linux-distribution istället för ett helt Windows 10-system. Delade mappar på mitt NAS är helt enkelt kopplade till Linux-filsystemet vid uppstart. Allt den kör är VPN-programvaran (via CLI) och qbittorrent. Resten av applikationerna (*arrs och Plex etc.) körs på värd-Windows-maskinen.
Jag köpte ett höghastighets USB NIC och kopplade det till VM:n i hypervisorn för att ge VM:n en dedikerad nätverksgränssnitts-IP-adress och låsa allt bakom VPN på VM.
Jag sköter allt genom en fjärrskrivbordsuppsättning.
Släpp torrent och använd usenet. Säkrare.
Ja, jag körde en liknande setup.
Om din VPN-leverantör har ett Wireguard-konfigurationsverktyg, rekommenderar jag att du byter till docker och använder hotio’s qbittorrent+vpn-container.
Jag använder binhex qBittorentvpn. Det är en dockercontainer som har inbyggt VPN-stöd. Om din VPN går ner eller inte ansluter av någon anledning, kopplas hela klienten bort från internet. När den är tillbaka, fortsätter qbit att arbeta automatiskt.
Allt du behöver göra är att konfigurera din nedladdningsmapp och VPN-uppgifter och du är redo att köra.
Skulle det fungera även om VPN är anslutet i VM:n
Jag använder gratis Oracle Cloud, så jag kan inte göra det
Det borde fungera om din VPN-klient är konfigurerad korrekt. Vissa VPN-klientprogramvaror är begränsade att inte köras på VM.